tirsdag den 15. maj 2012

hæklet retrojakke til snart 1-årig - opdateret

 Den hæklede jakke til Villads er færdig - så nyt, at jeg endnu ikke har et billede af den med baby.
Opskriften blev bragt i Hendes Verden for ikke så mange uger siden - igen. Det er en opskrift fra 70-erne, der er genoptrykt.
Jeg har ændret lidt småting:
-    jakken er gjort lidt længere. Villads har en lang krop.
-    ærmerne er afsluttede med en lille "manchet"
-    jakken knappes hele vejen ned foran
-    jeg har sat en lille "dusk" i hætten.
I opskriften stod, der skulle bruges 200 g bomuldsgarn. Jeg har brugt 250 g, mest af restebeholdningen.
MEN: Jeg havde ikke så meget turkis garn, og datteren elsker turkis, så jeg måtte jo en tur til pusheren. Som så helt tilfældigt havde tilbud på 4 ngl. bomuldsgarn.
Så alt i alt er garnbeholdningen skåret ned med 50 g. 
Lidt har vel også ret.......


Væsentlig opdatering:

Selv om jeg synes, det er skidehyggeligt stadig at få ønsker om opskriften tilsendt har jeg for (egen) nemheds skyld lagt en link til den på fanebladet "opskrifter, fif og fiduser".
Men skriv stadig gerne, hvis der er noget, jeg måske kan hjælpe med.

33 kommentarer:

  1. Hvor bliver Villads da bare fin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig sådan til at se ham i den!

      Slet
  2. Det er da lige det skønneste stykke hjemmegjorte børnetøj jeg endnu har set!!! Elsker farverne:o)

    SvarSlet
  3. Hvor er den dejlig uhøjtidlig på en helt vildt lækker måde.

    kh
    tina

    SvarSlet
  4. Tak for det. Jeg er også stadig vild med den!

    SvarSlet
  5. Den er bare så fin, har ledt efter opskriften, men nej kan ikke finde den, vil du dele med mig, vil lave den til et sæt tvillinger der er på vej, vi har også beundret dine fine kager, kunststykker. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan du ikke lige sende mig en email, så vil jeg meget gerne sende opskriften til dig.

      Slet
  6. Joh og mange tak for hjælpen
    Håber dette virker

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa, jeg troede egentlig du kunne gafle min e-mailadresse et eller andet sted - det kan du da vist ikke, undskyld min ubetænksomhed.
      Skriv til neell(a)gmx(.)net, så skal jeg nok sende..

      Slet
  7. Hej.
    Hvor er den bare super flot. Mon det er svært for en nybegynder eller tager det bare længere tid?
    Tænker måske at hækle den i uld.
    Vil du også sende mønster til mig?
    Så ville jeg være meget taknemmelig.
    Mvh katja

    SvarSlet
  8. Det kan du tro jeg vil.
    Skriv en mail til neell(a)gmx(.)net, så skal jeg nok sende.

    sjovt, nu nævner at lave den i uld - den tanke fik jeg selv i går. Jeg tror, det er en rigtig god idé.

    SvarSlet
  9. Hej... Hvor er den flot. Har også mange rester :-) men mangler jo opskriften.
    Mon du også vil sende en til mig ? Hilsen Jonna.

    SvarSlet
  10. Hey er helt pjattet med den , er det muligt at du også kan maile den til mig? Kh Lisbeth mail: lisbethschonemann@hotmail.com

    SvarSlet
  11. Jeg kunne godt tænke mig opskriften på denne skønne jakke :)
    Er det muligt at du vil sende den til mig på anjastie@gmail.com ? :) På forhånd tak.

    Mvh Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej jeg vil meget gerne have opskriften på den smukke jakke yvonnekristiansen1@gmail.com

      Slet
    2. Du får den lige om en stump tid.....

      Slet
  12. Hej. Jeg ville blive enormt glad, hvis du også ville sende opskriften på denne skønne jakke til mig :) Har ledt og ledt på nettet!
    mariekjoller@gmail.com
    På forhånd tusind tak!

    SvarSlet
  13. Hej. Jeg kunne også godt tænke mig opskriften på denne skøne jakke. Min mail er: louise-v-larsen@hotmail.com På forhånd mange tak.

    SvarSlet
  14. Hejsa - jeg har lige fået øje på denne skønne trøje - kan det stadig lade sig gøre at få opskriften ?? isåfald vil jeg rigtig gerne :-) helleak@gmail.com

    SvarSlet
  15. Hej jeg kunne også godt tænke mig opskriften har ledt og ledt efter den mail er Charlotteknopsvanen@gmail.com
    på forhånd tak
    Charlotte

    SvarSlet
  16. Hejsa og først god side jeg kunne virklig også godt tænke mig denne opskrift har ledt og ledt efter den men ej fundet på forhånd tak min mail er Charlotteknopsvanen@gmail.com
    knus fra
    Charlotte

    SvarSlet
  17. Super flot.. er det for sent at spørge om du vil sende en opskrift til mig også? henry_hattrick@hotmail.com

    SvarSlet
  18. Hej. Vil du også sende mig opskriften på denne skønne jakke ? Den er så fin den du har lavet. Den må jeg eje/ lave�� mvh Pernille , thempo@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg omsider fået taget mig sammen til at sætte et ordentligt link på siden - tak for at du fik mig til det!

      Slet
  19. heej er du ikke sød at sende den til mig jeannettekjeldsen@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du prøvet at gå på fanebladet "opskrifter, fif og fiduser".
      Der ligger den under "hæklet", som en side 1 og en side 2.

      Slet
  20. Hej kan altså ikke finde opskriften, vil du sende de til mig på rielindkvist@me.com .... Tak, den er bare så supersjov, fin og finurlig

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du prøvet at gå på fanebladet "opskrifter, fif og fiduser".
      Der ligger den under "hæklet", som en side 1 og en side 2.

      Slet
    2. Jeg vil også gerne bede om opskriften for har smidt min egen væk �� min mail er susannebrandt@live.dk

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...