søndag den 16. juni 2013

Nu med android tablet :-)

Sømanden og jeg smuttede lige på osetur til Aarhus i går.

Jeg har altid elsket Aarhus, lige fra dengang jeg var ganske lille i 50'erne og man fik bundet en bærepind i pakkerne hos Salling. 


Som ung fortrød jeg meget, at jeg ikke havde valgt at studere i Aarhus.
Men så havde jeg nok ikke fundet mig min sømand 25 år senere....

 Den "officielle" grund til turen var at få indkøbt et par nye bukser og et par ditto træsko (så manden kan blive fin til det kommende bryllup), samt at få aflagt et besøg i Brugtvareterminalen.


Derudover skulle vi bare nå at daske lidt rundt i byens gader, finde lidt småting, tøj til manden til bryllupsfest og sårnt...

Go'dav do!


Vi vendte tungt belæssede hjem.

Med bl.a. 5½ kg Sugarpaste og lidt "småting" fra specialkøbmanden, med perler og tråd til datterens brudesjal, med 3 par bukser og et par nye træsko til den skønne, 


Hvilke ben tror I tilhører min dejlige mand?
og - ikke mindst - med den fineste tablet (billigudgaven af en I-pad) til mig.
Nyt legetøj, jubiiiii!!!

Jeg har rigtig meget glæde af den kat, også lige nu i skrivende stund. Hun stavekontrollerer!
Motivet på Tablet'en er fra Facebook, fra datterens og svigersønnens polterabend


Brugtvareterminalen skuffede os forresten lidt. Der var mange fine ting at se på, men prisniveauet var vi ikke imponerede af.
Eneste større (meget større!) fristelse var en meget flot Hjerm spinderok, som bestemt ville pynte i inventarsamlingen.

Jeg lod dog være at købe den, alene fordi jeg ikke er kommet i gang med at spinde garn endnu (og kommer det ikke på denne side af det tilstundende bryllup), så jeg har ikke en chance for at bedømme om den skulle have skjulte fejl og mangler.
Og nej, jeg fortryder det ikke. Burde måske, men egentlig er jeg i stedet lidt stolt af mig selv, at jeg magtede at argumentere mig selv frem til at lade være at købe den ;-)



7 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye legetøj - dejligt, at ikke alle sværger til ipadden!
    Der var da vist højsommer i Aarhus :-)
    Med fare for at at klokke grundigt i det, gætter jeg på fødderne til højre ... (uhhhh, hvor sådan noget er farligt, men jeg mener at kunne se en dametaske til venstre for benene til højre) ;-)
    Kan du spinde? Garn, altså ;-)
    Jeg har en rok, men har ikke været flittig nok til at bruge den, så jeg er aldrig blevet særlig dygtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hør du gamle, du vrøvler vist mht. højre og venstre - men det skal indrømmes, billedet blev ikke så godt som jeg havde håbet. Han står til venstre, med sine sorte tennissokker og de evige træsko.
      Jeg har ellers altid overladt spinderiet til kattene, og de er rigtig gode til det. Men Mosekonen fik lokket mig til at prøve, og nu skal det forsøges. Skal jo have lidt at tage mig til, når jeg snart forlader arbejdsmarkedet!
      Højsommer ja - ind imellem bygerne!

      Slet
  2. Godmorgen Ellen.

    Tusind tak for din søde kommentar forleden og du kan også tro, at jeg er glad for, at have mødt dig. Er så meget klar til en ommer på et tidspunkt.
    Måske skulle vi lave et *rokke-træf*, bare os to.

    Uha...en Hjermrok.... Fristende...især hvis der var ekstra tilbehør med.
    Ved køb af ældre rokke, er det ret vigtigt, da spoler + lign. ikke er til at fremdrive.

    Det ser ud til i havde en skøn dag i Århus. Godt til jer.

    Morgen smil fra hende, der er gået totalt i uld.

    SvarSlet
  3. Så kan det godt være, jeg skulle have slået til - der var hele tre spoler med.
    Og flot, det var den!

    God idé med et specialtræf, Når jeg er klar til at tænke andet end bryllup. Er noget mentalt handicappet indtil det er overstået!

    SvarSlet
    Svar
    1. 3 spoler kan lige gå an, men 4-5 stk er bedre.
      Du finder helt sikkert en, når du er klar til at komme igang.
      Jeg kontakter dig, når jeg ved mere om det lille lokale spindetræf.

      Slet
    2. Så var jeg alligevel på rette spor :-)
      Jeg regner også fuldt og fast med at den rette rok kommer til mig på det helt rette tidspunkt. Indtil da klarer jeg mig med den jeg har.
      glæder mig til næste træf!

      Slet
    3. Hvis du vil med til spindetræf i midtjylland/ikast, har jeg nu en dato.
      Lån af rok eller spinderedskab, finder vi ud af.
      Jeg kan desværre ikke finde din mailadr, så jeg håber du vil skrive til mig en af dagene.
      God weekend

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...