torsdag den 27. juni 2013

Det gjorde jeg bare ikke!

Åh jo, det gjorde jeg.....

Jeg har været ude og investere i benzin. Ca 50 liter.


Det skulle være tilstrækkeligt til at holde plæneklipper, fræser + det løse igang i et stykke tid. Også selv om manden stort set ALTID plejer at have tømt husets righoldige lager af benzindunke, når jeg lige skal bruge en sjat.

Det har ikke været nogen specielt billig investering. Med det hele kommer benzinen til at stå mig i en literpris på ca 25,- kr.
Mekanikeren skulle også have lidt for ulejligheden, syntes han. 
500,- dask.


Jeg har kørt dieselbil i 10-15 år, men det er første gang jeg har kvajet mig under påfyldningen.

Jeg kørte tirsdag aften, stille og roligt ad den stenede vej med næsten tom tank, konstaterede at diesel kostede 10,14 kr, og drejede ind for at fylde på. 
Den trængte jo, bilen. Betalte, trykkede 92 oktan og tankede  :-( - lidt for tankeløst.
Påbegyndte hjemturen......

  • Første gang, motoren hostede tænkte jeg ????
  • Anden gang blev jeg bekymret.
  • Tredje gang tænkte jeg fjernet af censuren mens jeg drejede vinkelret ind i rabatten og stoppede motoren.

Ringede til en ven, fik en livline i den 4-hjulede og blev trukket til værkstedet.




Hvordan forklarer jeg lige sømanden, hvorfor jeg har 50 liter benzin stående i dunke?
Det kan jo gå så galt at jeg ligefrem er nødt til at give ham den sandfærdige beretning. UHA!


Måske trænger jeg bare til ferie.
De første 1½ uges ferie påbegynder jeg om nøjagtig én uge, hurra!!!!
Indtil da står den på figurer, sukkerblomster og kagebagning.




18 kommentarer:

  1. Gir dig lige et kram, men vær nu go ved dig selv, du fortjener det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gir jeg lige - og jeg er skam god ved mig :-)

      Slet
  2. Kære Ellen, jeg kom altså sådan til at le.
    Det var da en pæn tanke, at din mekaniker gav dig benzinen med hjem, min datter har gjort det samme, og hun fik ikke noget retur, men en regning på et par tusind. Så du har været heldig.
    Hvis det kan trøste.
    Kærligst Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nu heller ikke helt sikker på om der falder en kvittering af på beløbet.
      Og mht. benzinen tror jeg nok altid folk her ude på landet kan finde på noget at bruge den til!

      Slet
  3. Åh nej, hvor ærgerligt ...
    Godt du snart har ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er jeg i hvert fald sikker på at den er tiltrængt :-)

      Slet
  4. Ihhh da.... Det var dæme da en øv oplevelse.
    Sender dig en krammer og et stort undskyldende smil, for jeg kom altså bare sådan til at grine.

    Pas nu godt på dig selv kære Ellen

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Det er nu her d. 6. vi mødes for at spinde Ellen. Foreløbig kun 2, så der kan sagtens blive plads til dig, hvis du vil med...skulle jeg hilse og sige fra Miira.
      Rok kan du låne...enten af mig eller hende.

      Slet
    2. Undskyld jeg ikke har fået sendt dig den mail.
      Jeg tror ikke, nogen skal regne med fornuft fra min side før efter B-dag, som lige nøjagtig også er d. 6. juli. Jeg må hellere melde afbud til spindetræf den dag, ellers gør datteren mig nok arveløs!

      Slet
    3. :) Vi finder på noget en anden dag, når nu du ikke vil melde afbud til bryllup *SS*.
      Tillykke ønskes i alle herfra og gode ønsker om en uforglemmelig dag.

      Slet
  5. Du er altså god til at beskrive noget, der slet ikke er sjovt, som vældig sjovt. Jeg fik mig en god morgenlatter. Og din sømand kan nok heller ikke lade være med at smile.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tro mig eller ej, han er værre end mig til den slags beretninger. Efter 10 år sammen får han mig stadig til at grine med sin måde at fortælle på.
      Det værste er at han nu kan overtage håneretten. Den har jeg ellers haft længe, siden hans sidste fartfartbøde .....

      Slet
  6. Arhh for hulen ... dieselbilistens værste skrækscenarie. Hvorfor hører man aldrig om det den anden vej: at folk kommer diesel i en benzindreven vogn?
    Du skal bare vise din sømand dette indlæg, så vil han simpelthen ikke kunne lade være med at grine :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er værre at putte diesel i en benzinvogn end omvendt (sømanden er jo også mekaniker, så jeg er skam blevet belært på forhånd). Forklaringen på det er at diesel er tungere end benzin, derfor kan man nå at reagere inden motoren er smadret.
      Forklaringen på hvorfor det sker nu og ikke tidligere, er sygeligt enkel: 2 biler, en af hver slags.

      Slet
  7. Åh, din stakkel - det er bare ulideligt træls når man går på autopilot og så laver sådan en tanketorsk. Min sympati!

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er det endt nogenlunde godt.
      Nu skal der bare plæneklippes, buskryddes, motorsaves og fræses igennem hele sommeren!

      Slet
  8. Den har jeg også lavet - så du er ikke alene!!
    Jeg har bare ingen undskyldning: to biler, begge på diesel (af samme grund) i flere år inden jeg lavede brøleren.

    Mekanikeren smilede af mig men kollegaer (flest mænd) hylede af grin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hørt om mænd, der har lavet nummeret.
      Måske indrømmer de det bare ikke så hurtigt som kvinder .....

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...