mandag den 3. juni 2013

I går var en skøn dag!

Sammen med et antal ligesindede var jeg til krea/hygge/blog/snakke/rokketræf i går. 


Tove havde klippet og skrevet - Aslaug havde hæklet

Mosekonen var initiativtager og koordinator, og havde fået banket et totalt hyggeligt arrangement op på café Tankefryd i Brande, hvor vi for en særdeles overskuelig pris fik den helt store brunchservering + en helt uforglemmelig jordbærroulade til eftermiddagskaffen.


Mosekonebillede af brunch




Stille og roligt - hvis ellers ca 16 nørklekvinder kan kaldes stille...... Mundlamme er der vist ingen af os der kan prale af at være!

Tulle Momsemor - Strikkefåret og Tanja 
Efter brunch'en blev der nørklet - og snakket

Silkemor og Mosekonen
spundet garn - og snakket


Silkemor og Jenny



Miira demonstrerer et haspetræ. Ethvert fag har sine fagudtryk. Spinderne er bestemt ingen undtagelse, jeg fik lært mange nye ord.



I gamle dage var rokken stort set altid i gang, og der er blevet fortalt mange historier hen over den.

"Her ved Moders gamle Rok,
hun lærte mig at stave. 
Synge om den hvide Flok
og al Hans Nådegave"
Skrev Jeppe Aakjær.

I vore dage er det helt andre billeder man får på nethinden, hvis man hører om et Rokkertræf.


Pia og ???

Her hviles mundtøjet.
Kvinder KAN tie stille................................................................. :-)



Mosekonebillede af Dina (Tankefryd) og den fabelagtige roulade
Da jeg kom hjem efter træffet var jeg godt nok mør. 
Men jeg gør det hellere end gerne igen.



15 kommentarer:

  1. Tusind tak for i går, det var rigtig hyggeligt at møde dig :) Og ja, mit navn er Tanja :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fjerner jeg da lige de der ??? ;-)

      Slet
  2. Det var nemlig lige præcis det dagen var - en skøn dag :) og jeg gør det også gerne igen ;)

    SvarSlet
  3. Nu har jeg set beretninger og billeder fra dagen på flere blogge. Det er jo lige før, at jeg tænker at næste gang er det turen værd fra Nordsjælland. Det ser ud til at i har haft en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nordsjælland er godt nok et stykke vej - men jeg tror ikke, du vil fortryde

      Slet
  4. Det er mig der takker, fordi så mange herlige mennesker bakkede mit lille hygge-træf op. Hvor var det en dejlig dag. En dag jeg kan leve højt på længe.

    Jeg har lavet et webalbum med alle billederne i uden mit *stempel* Mosekonen på. Vil du gerne have de billeder jeg tog, skriver du bare og jeg sender linket til dig.

    God arbejdslyst med alt det du skulle nå i denne uge.
    Kh Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Det strammer allerede lidt til med dagene.
      Men mon ikke jeg når det meste alligevel.
      Du må meget gerne sende mig linket til billederne :-)

      Slet
    2. Jeg har forlist din mail adr, men det ordner vi bare en gang du har tid til at skrive til mig. De løber ingen steder

      Slet
  5. Det lyder vildt hyggeligt. Der er da egentlig ikke så langt fra Åbyhøj til Brande eller? Bare i tilfælde af gentagelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogen kom langt fra, nogle ikke så langt.
      Jeg havde ca tre kvarters kørsel, men træffet var rigeligt den køretur værd.

      Slet
  6. Det ser virkelig ud til, at I råhyggede jer i søndags. Jeg håber på, det bliver en fast tradition med det hygge-træf, så jeg forhåbentlig kan komme med næste gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var i hvert fald helt skuffet over at mangle selskab på køreturen.
      Jeg regner bestemt med dig næste gang :-)

      Slet
  7. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at I har haft det hyggeligt og sjovt. Det skulle da ikke undre mig om vi mødes en gang, for du har jo været lidt i lære hos min læremester Kirsten, kan jeg se.
    Bedre læremester fås ikke:-)
    Spindehilsner Kis

    SvarSlet
    Svar
    1. Kirsten var bare helt utrolig til lige at se, hvor jeg havde et problem - ja egentlig til at 'fange' problemerne, inden jeg opdagede, de var der.
      Efter datterens bryllup om 3½ uge har jeg mere tid til at gå i krig med spinderiet.
      Så skal der øves......

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...