mandag den 17. juni 2013

Er gået i nål og tråd

Jeg er gået i gang med at spare 1200,- kr.

Syr selv datterens brudeslør.



Det er ikke bare lige.
Men hvad gør en moar ikke for at spare det unge par for lidt udgifter?

Der skal sys temmelig mange perler på sådan et slør, og det har kostet en del overvejelser at finde frem til hvordan det skal gøres.

Metoden blev fundet (bl.a. takket være en sød ekspeditrice hos Panduro, Kolding), og nu syr og syr jeg, og fotograferer undervejs. 

Engang håber jeg at kunne smide en "vejledning i syning af brudeslør" op til fri afbenyttelse. Det bliver næppe før dagen, fra nu af har jeg vist egentlig ret travlt, med brudeslør, forberedelse og fremstilling af bryllupskagepynt + det løse.


Travlt på den gode måde, i hvert fald endnu ;-)


6 kommentarer:

  1. Travlt ja, men på den go'e måde, håber jeg :-)
    Jeg havde fornøjelsen af at arrangere alt i forbindelse med min datters og svigersøns bryllup, fordi hun allerede boede i UK, og brylluppet skulle foregå i DK.
    Hun var med pr. telefon, men holddaop, for et logistikarbejde det var ... men sjovt og spændende var det bestemt alligevel.
    Rigtig god fornøjelse med det hele!

    SvarSlet
  2. Uh, der har du rigtig været på, kan jeg regne ud.
    Jeg slipper noget lettere, de unge mennesker klarer selv alt det praktiske, jeg skal kun lave lidt småting - slør, kage, hælde "barnet" i kjolen og sådan.

    Min eneste datter - hun skal forkæles!

    SvarSlet
  3. Forkælelse med forkælese på kan enhver datter vist lide. Men jeg læser gennem linierne at du ovenikøbet nyder det ;-)
    men hva nu når sløret skal rives itu? så det vel ikke alt for ægte perler!!!!

    Men pøj pøj med at få hældt "barnet" i dresset

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt korrekt, jeg stornyder hvert eneste sting. Materialerne koster ikke meget, grunden til den høje pris kan kun være arbejdslønnen. Som uøvet er jeg naturligvis ikke den hurtigste slørsyerske, men selv for en hurtig må det være et sent projekt at gå i gang med.

      Når sløret skal splittes ad? Sådan er det vel bare. Jeg hæfter tråden for hver 4-5. perle, så de ikke alle falder af på én gang :)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak for den.
      Det er du forresten også, mener jeg at have fornemmet. ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...