lørdag den 29. juni 2013

6 dage til de sidste småtterier....

Hvad skal jeg så lige få tiden til at gå med i de 6 dage?

Først:

  • Jeg er næsten færdig med topfigurerne til bryllupskagen :-)
  • Jeg er er færdig med de fleste roser til bryllupskagen (roser tager en del tid at lave)
  • jeg er nok ca halvvejs med den øvrige pynt.
  • Skrive bordkort, sangblade mm ud for de unge mennesker (de har ikke en printer, mangler den ikke, de har jo moar her)
  • hente bil fra værkstedet (den anden bil har kukkeluret der siden benzinuheldet) - skal forresten også betale mekanikeren
  • bage kagebunde. Ca 60 personer skal der være til. (skal høre sømanden - som kommer hjem tirsdag og sover hele onsdag - om han kan nå at skære runde bunde i plexiglas, ellers bliver den firkantet).
  • sang? (har ikke skrevet en eneste sang de sidste 2 år - har tidligere skrevet en del)
  • tale (taler skal være velforberedte)
  • kan jeg/man dekorere chokolade? Så skal jeg også lige have det gjort....
  • skovle 17 m hundehår væk fra gulvene
  • rekonstruere pulterkammeret gæsteværelset, så søn, svigerdatter + to børnebørn fra Frederiksberg kan være der.
  • rekonstruere det andet pulterkammer badeværelset, så der kan skiftes bleer (der hvor vasketøjet har det med at lande uden at komme videre)
  • passe arbejde mandag-tirsdag-onsdag
  • hente lillefar fra job tirsdag aften. Hvorhenne vides ikke helt, men der går nok det meste af aftenen med det.
  • risposer - skal have lavet risposer
  • købe den planlagte bryllupsgave, og få pakket den uplanlagte smukt ind.
  • Villads - skal han også have en gave??????
  • lave hæklede overtræk til syltetøjsglashurrycanes (i stille stunder)

og nu er vi ved at nå hen sidst på ugen......
  • lave opsmøringssmør til kagerne
  • samle de enkelte kager (torsdag) så de kan køle godt ned til fredag.
  • Sidste panikrengøring/oprydning inden de kommer fra Djævleøen torsdag sent.
  • fredag kører søn og svigerdatter til datter og to-be-svigersøn og hjælper dem med det sidste (rengøring fx)
  • HVOR SKAL BØRNEBØRNENE PÅ 3 OG 1½ VÆRE FREDAG????? Håber særdeles meget, jeg finder en løsning, jeg kan ikke helt overskue tanken om at skulle 'hjælpes' i kagefabrikationen af to (ble)børn........ (men skal det være, går det nok også, selv om manden synes det er synd for børnene at de skal høre på mig når jeg stresser - kan man forstå det?)
  • fredag morgen/formiddag opsmøres hver kage 2-3 gange, så overtrækket kan sidde godt og jævnt fast.
  • fredag eftermiddag overtrækkes, stables og pyntes kagerne (lyder let og hurtigt, ikke?)
  • Hunden skal vi også have 'afsat'...... 
  • Nils skal hentes (kan udliciteres til husets herre)
lørdag:
  • jeg går ud fra at formiddagen kan bruges til afslapning (hihihihihihi)
  • jeg skal hjælpe 'barnet' i kjolen, dvs. jeg kører 1-2 timer før resten af flokken (husk lommetørklæder til den tudende moar!)(og husk kamera)(husk kagen, og kør forsigtigt!!!!)(kagen får sit helt eget køleskab at bo i, har de lovet).
Kl. 13 går det løs i Agerbæk kirke (LOMMETØRKLÆDERNE?! - TOG DU IKKE DEM MED? JEG VAR SÅ SIKKER PÅ AT DU HAVDE DEM! Håber der er gardiner i kirken).



Tja, hvad skal jeg egentlig få tiden til at gå med den næste uges tid? 
Bare jeg ikke kommer til at kede mig.....




9 kommentarer:

  1. Ja der er ingen fare for at du kommer til at kede dig, god arbejdslyst. Vh Lykke

    SvarSlet
  2. Jeg har boet i Agerbæk for 39 år siden, jeg kunne ikke huske at kirken så sådan ud.

    SvarSlet
  3. Verden er lille. Det er faktisk en rigtig smuk kirke (har indtil videre kun set den udefra )
    Manden er lidt overset i min plan her. Han er træt når han kommer hjem, bruger et par dage til at sove, før han er fit for fight. Men han skal nu nok tage sin tørn :-)

    SvarSlet
  4. Nej hvad skal du dog få tiden til at gå med??????
    Lyder til at det er en god ide med en "køreplan" ala den du her har skitseret.
    Men bekymre det dig ikke hvad du skal lave EFTER det storslåede bryllup?

    Måske et Wellnes ophold i udlandet ;-)

    Rigtig megen held og lykke med det hele, Glæder mig til at se billeder af det hele ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ferie i ugen efter. Vi skal bare gå og smånusse, den skønne og jeg. Hvis vi er heldige får vi skrottet en bil eller to........ (har stadig nogle stykker på lager).

      Slet
  5. Lad nu være med at være så doven - det fører bare direkte ud i uføret ...
    Du GOdeste! Sikken en tjekliste - jeg blev helt træt bare af at læse den :-)
    Du sover i en hel uge, når det er overstået, tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev også lidt bekymret, da jeg læste den....
      Det værste er oprydningerne......
      Kageproduktionen er ved at sidde i fingrene, det går rimelig tjept nu.

      I morgen bliver der bagt igennem :-)

      Slet
  6. Du kommer da ikke til at kede dig i denne uge ;) Det er noget af et program. Håber det hele klapper og du når det vigtigste. God arbejdslyst og ønsker i får en fantastisk dag :)

    SvarSlet
  7. Puha, jeg blev stresset, meget stresset. Jeg håber du kommer godt og ikke alt for stresset igennem alle dine gøremål.
    Jeg håber vi får lov til at se billeder af alle de fine ting du laver og forhåbentlig også bruden :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...