tirsdag den 9. december 2014

Venter utålmodigt......


Jeg har (d. 26. november) bestilt Chiffon i Usa (her), til en julegave.


Billede fra nettet

DESVÆRRE røg min ordre til toldbehandling, og jeg blev bedt om at indbetale en syndig masse penge.

Hvilket jeg selvfølgelig skyndte mig at gøre (naturligvis ikke uden en større flok eder og grimme ord) - julegaver er hellige, selv om det billige indkøb ikke just er specielt billigt mere!!!


Modtog (d. 2/12) denne mail fra Postdanmark:




 Ordet "nu" dækker i min optik over noget ret hurtigt - eller????

I dag, d. 9/12 (en uge efter ovenstående mail) ser postvæsenets status stadig sådan ud:



- så jeg skrev det her i en svarmail til PostDK i dag:

Citat fra nedenstående:
"Tak for betaling - forsendelsen vil nu blive sendt til leveringsadressen: "
"Nu"et i citatet dækker over at forsendelsen foreløbig har været under behandling i en uge. Det er et meget langvarigt "nu".
Hvor længe skal jeg vente? 


Jeg skal love for at jeg fik svar!
Jeg skal skåne jer for det meste af svaret, nedenstående er KUN et uddrag (klik det større, hvis du gider læse det)





 Fik bare ikke på mit spørgsmål.

Til gengæld er jeg ret bekymret over linien om at de kun må have forsendelsen liggende i 14 dage, før de returnerer den til afsender (og uden et eneste ord om hvem der i givet fald kommer til at betale for vare, forsendelse, told osv).

Hvis ikke der sker noget forstår jeg det som at den bliver sendt retur på lørdag...






Heldigvis fandt jeg et telefonnummer i mailen.
Så lige nu er jeg i gang med at høre dårlig musik i en elendig kvalitet over telefonen, mens jeg venter på at komme til at tale med første ledige medarbejder hos PostDanmark.
Samtidig med musikken bliver jeg løbende holdt orienteret om væsentlige ting som at jeg 

Bare rolig, det er ikke mig!
Billedet er sakset fra nettet
  • kan købe frimærker over mobilen, 
  • modtage pakker via Modtagerflex, 
  • kan skåne miljøet ved at sende pakker fra pakkebox til pakkebox
  • kan melde flytning online
  • kan bruge nettet til informationer om Post





Og - oh vidunderlige verden - jeg kom igennem!!!

Har lige talt med en sød medarbejder, som vil oprette mig som hastesag!
Hvorefter alle andre rykker lidt tilbage i køen......




12 kommentarer:

  1. Kan godt være du er frustreret... særdeles forståeligt...
    men jeg nød at læse dit indlæg... meget høj underholdningsværdi! Især det sidste foto!!!
    Chiffon fra USA? Fåes det ikke i DK?

    SvarSlet
    Svar
    1. S'fø'li' fås chiffon også i DK.
      Men det her frynser ikke, og det skulle være en stor fordel i det projekt, jeg har planlagt - og så stod der at det var så billigt, så billigt...
      Enten har jeg været møj' uheldig, eller også har jeg ikke været nøjeregnende nok med priserne, da jeg bestilte... (kan told finde på at regne fragten med i beløbet?).
      Næste gang (hvis der bli'r en sådan) vil jeg undersøge det danske udbud grundigere......

      Slet
  2. Det er da utroligt, det kan tage så lang tid at få varen hjem, især når den forlængst er kommet til Danmark. Jeg kan godt forstå, der er marked for mange andre firmaer til levering en Postdanmark.
    Jeg håber, pakken kommer frem i tide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det mest utrolige er at de ikke klart beskriver, hvem der i givet fald skal betale. Hvis post/told klokker i det, kan det umuligt være mig.
      Men det er mig, der har pengene ude og svømme, til ingen verdens bytte.

      Slet
  3. Altså, Post Danmark!
    Jeg har i øvrigt en historie om et lignende tilfælde. Købte en ret dyr bamse i Australien, og den kom bare ikke. Efter et laaaangt stykke tid, kontaktede jeg sælgeren, som efterlyste pakken. Kort tid efter kom bamsen retur til hende. Jeg måtte så indbetale forsendelsesomkostninger igen, og så gik jeg ellers i gang med at brokke mig til PostDanmark ved hjælp af kopier af papirer fra sælgeren. Pakkens indhold var beskrevet som "Teddybear and mushroom", og vi var sikre på, at det var den mushroom, der havde gjort, at pakken var blevet returneret. Jeg brokkede mig så længe, at det lykkedes mig at få refunderet mine ekstra omkostninger. Bamsen (med "mushroom") arriverede også - kan ikke huske, om jeg også måtte betale told.
    Men efter endnu et godt stykke tid fandt jeg i en bunke, som jeg åbenbart havde syltet i meget lang tid, et uåbnet brev fra PostDanmark og ja, rigtigt gættet, det var en besked om, at der lå en pakke til mig og ville jeg acceptere at betale told? Jeg undlod at tilbagebetale penge til PostDanmark :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ææææælsker at det ikke bare er mig, der kan 'glemme' at åbne og reagere på breve.
      Jeg havde s'gu heller ikke tilbagebetalt de penge. Om jeg så bliver anklaget for den holdning ;-)

      Slet
  4. Der er generelt klager i blogland over PostDanmark for tiden!
    De må have lavet proceduren om, for sidst jeg fik stoffer (!) fra USA, som de opdagede i tolden, skulle jeg bare indbetale beløbet på udleveringsstedet, og så fik jeg min pakke med hjem med det samme. Dette her lyder meget besværligt.
    Kan du ikke en anden gang finde dit chiffon inden for EU? England måske? Så skal du nemlig aldrig betale told.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, jeg vil gøre et forsøg på at finde det i EU!
      Jeg vil ikke røbe for meget lige nu, men det bestilte chiffon trevler ikke, og det skulle være en stor fordel for det endelige resultat. Forhandleren blev anbefalet på den hjemmeside hvor jeg fandt opskriften på projektet, som billig, hurtig og god, så jeg bestilte jo bare.
      Og det er helt rigtigt, forhandleren er hurtig.....

      Slet
  5. Jeg forstår ikke, at du synes, at du DESVÆRRE skal betale told og moms. Det er jo en af statskassens indtægtskilder, så der f.eks. er penge til at udbetale efterløn. Uanset om man er enig eller uenig i den aktuelle fordelingspolitik, så er det vel et grundvilkår i et demokrati at respektere gældende lovgivning. Da du kun fremlægger en del af skrivelsen fra Post Danmark, er det svært at vurdere, hvad der er op eller ned. Jeg læser dit udsnit som, at 14-dagesbegrænsningen kun omfatter perioden fra Post Danmarks modtagelse af forsendelsen til at modtager har accepteret/betalt told, moms og gebyr og da du har betalt indenfor 14-dages fristen, har du vel ikke et problem!
    Mvh. Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kristine.
      For det første: Jeg er blevet for gammel til at kunne opdrages, så glem belæringerne.
      For det andet og resten: Mit indlæg handler meget lidt om en toldbetaling, som jeg formentlig kunne have undgået hvis jeg havde været mere vågen. Penge er i bund og grund døde ting, og det der skal betales bliver betalt.
      Mit problem sidder hos PostDanmark, som fortsat forlyster sig med at opbevare mit rettidigt bestilte stof på ubestemt tid.
      Og jo, det er et stort problem, i og med der er tale om en metervare, som jeg skal nå at forvandle til årtusindets mest fantastiske julegave til 4-års barnebarnet. Hun vil bestemt ikke finde det ret interessant at få en stump stof som forsinket julegave. Og ordentligt syarbejde kræver tid.

      Slet
  6. Kære Ellen, Palle underholdt mig den anden aften med horrible historier i samme kategori, heldigvis ikke selvoplevede. Vi forlyster os ellers jævnligt med etaten. Historierne omfattede desværre også konkurrenten GLS og da man ikke ved bestilling kan vælge hvem der skal håndtere ens ordre, så har vi ingen muligheder. Desuden kan vi ikke klage, fordi vi kun er modtagere, det er afsenderen som skal klage over den langsommelige behandling og det er et firma i Hongkong nok ikke interesserede i at bruge tid på.
    Jeg leder altid efter Europæiske firmaer nu og det er kun hvis jeg bliver meget hungrende efter nye sandaler, at jeg ind imellem alligevel bestiller i Israel og så betaler strafafgiften. Jeg vil nemlig godt betale tolden, for det er da rimeligt. Men at jeg så også skal betale posten et horribelt gebyr for at opkræve pengene og beholde min pakke i dagevis, det er ikke i orden. Der burde findes et system, hvor jeg bare tastede ind hvad jeg fik sendt for hvor mange penge, hvor fra og hvor til og indbetalte direkte til skat, som er de retmæssige ejere af de ekstra moneter. Så må skat selv lave stikprøvekontroller, ligesom de ville gøre, hvis jeg selv tog tingene med i et fly og førte det ind i landet.
    Jeg krydser fingre for, at du snart får dine retmæssige ejendele.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, nu troede jeg lige, jeg var udsat for en 'enlig svale'....
      Jeg har stadig ikke skygge af mulighed for at se hvor lang tid der kommer til at gå endnu, så jeg venter og venter fortsat.
      Jeg har også prøvet at søge lidt mere grundigt efter den type stof jeg har bestilt, men den ser kun ud til at kunne fås i USA.
      Næste gang jeg skal bruge noget af det til en julegave må jeg hellere bestille i januar!
      Dit forslag til smidigt toldsystem burde forlængst være blevet indført. Det ville garanteret også være billigere i det lange løb = flere penge til statskassen.
      Godt jeg (til en vis grad) kan strikke mig igennem frustrationerne!!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...