tirsdag den 23. december 2014

gav(e)strik...


Vi er jo sådan set over juleræset... 

Og det er en vidunderlig fornemmelse!!!! 
Intet mindre.


I morgen er her mig, manden og Nils, til en fredeligste juleaften, næsten uden gaver. Vi glæder os, men allermest over at det helt store ræs er overstået.

Så jeg kan tillade mig at flashe julegaverne: 

Barsels-, ikke julegave. I Mayflower 1class garn, fårene af en rest mohair.
Opskriftsbog nr. 37 fra Hjertegarn.


Julegaven til Villads på næsten 3½.
Viggo fra Rasmilla, strikket af strømpegarnsrester.
Lommerne er eget opfund.

Jeg havde ikke nok af de helt rigtige knapper til Villads's trøje......

Bolero til Helene.
Strikket i glimmergarn (glimmeret blev MEGET godt modtaget!) af lidt ukendt herkomst...
Opskrift fra Erika Knights "Strik til englebørn". Jeg har forlænget ærmerne, så de når ned midt på underarmen.

Samme glimmergarn anvendt til lille Mynthetrøje.
Opskriften er fra en gammel Ulrichs "den lille uldne", genopdaget af verdens rareste mosekone
Trøjen er til den lille side, trods alle mine ændringer.
Men Mynthe er også en lille mager en, så den kan bruges endnu.

Der var også vanter og futter til Mynthe,
De skulle have været færdige forlængst, men blev det i løbet af eftermiddagen...
Egen opskrift og restegarn.

Trøje til Tibo (næsten 3, ikke specielt stor af sin alder), opskrift Holger fra Filcolana. Størrelse 4 år, strikket i arwetta og farveskiftende strømpegarn.
MEN: Den ser ud til at være for lille! Selv om strikkefastheden passede.....

Der var rigtig meget huhej over gaveudpakningerne, og den unge mand havde bestemt hverken tid eller lyst til at prøve tøj, så det er måske kun mig der er nervøs. Jeg venter spændt på moderens dom......

Den her blev først færdig i går.
En Brandekjole til lille Mynthe, strikket i Noro og Alpaca.
Tilsat en hjemmekomponeret flæse forneden...
Den ser lang ud på billedet, men jeg tror den kommer til at blive flot på den lille marcipanunge!


Vi har tradition for disaster her, når vi fejrer juleaften.
To gange har alt afløb været totalt stoppet. Virkelig stoppet, med top på....
Et år gik mastesikringen, husets hovedsikring, efter lukketid d. 24. Heldigvis fik vi hjælp, den lokale elektriker kunne finde en på lageret, så vi kunne få lavet maden færdig.
I år stod først mikrobølgeovn, derefter kogekande totalt af. Så allerede søndag var vi i Kolding Storcenter for at investere i ny 'hårde hvidevarer'. 

På hjemvejen fra Storcenteret var bombetruslen og det totale kaos i Storcenteret det helt hotte emne i bilradioen.

Vi nåede at komme ud i tide, inden truslen!

Og nu skal vi på losseren, sådan en død mikrobølgeovn fylder forbløffende meget. Den skal UD!

11 kommentarer:

  1. Lyder som jul Mr Bean style!!! Murphy slå til ... Død teknik er bare en ubrugelig klods der breder sig...
    Godt I undgik bombetruslen... En der bare var "sur på systemet" efter hvad jeg læste mig til! Det er da godt nok utroligt...
    Dejlige strikkede gaver... Den fårede trøje er charmerende! Du har da fået dem alle klædt godt på.
    Nu er det bare at nyde juleudenræsaften i godt selskab...
    Glædelig jul til jer alle tre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak skal du have, og i lige måde.
      Jeg har godt nok lige fået en sms fra Nils hvor der står "hej mor hjem vi nej tak 24-25-26-27 Nils" - hvad det så end betyder....
      Vi skal have god mad, så mon ikke han tager med hjem i morgen ;-)

      Slet
    2. Er det mon juleformegetligepludseligt? Håber da, at god mad og ro på kan give alle en god jul.

      Slet
  2. Åh hvor træls - jeg håber at det at I slap ud inden bombetruslen er et godt varsel for julen. Rigtig glædelig jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi regner med at disastermonsteret har slået nok til for denne gang, så vi bare kan hygge os i morgen.
      Glædelig jul, også til dig og dine

      Slet
  3. Jeg ved ikke hvor dit Kragelund er, men vi krydser tit hinandens veje, det være sig Ribe og senest Kolding, kunne være sjovt at ses ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg, vi skal gøre noget ved.
      Kolding er tættest på, jeg har arbejdet i Kolding i mine sidste 20 arbejdsår.

      Slet
  4. Sikke smukke julegaver :-) Du ønskes en glædelig jul <3 Kram <3

    SvarSlet
  5. Hold da op du har været flittig Ellen :-)
    Jeg og Holger og Rasmus også da, ønsker dig en rigtig glædelig jul. Den bliver ikke hvid i år, men så håber jeg i det mindste at den bliver nogenlunde tør, så I ikke drukner helt hihi.

    Tak for alle dine skønne hilsener gennem året der er gået, de gør mig altid super glad.
    Mange kærlige hilsener
    Henriette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem drukner mon mest, med vores hullede tage???

      Tak for din hilsen, den gjorde mig superglad!

      Glædelig jul til dig og dine drenge. Godt du har dem!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...