fredag den 21. september 2012

Nørderi fra sygesofaen

Der er dem. der mener jeg ikke er rigtig klog.... Det har de nok ret i.
Hvad ved jeg om det, jeg er jo ikke rigtig klog 
:-)

Der er også mennesker ved deres fulde fem, der gennem tiderne har vovet at antyde, at jeg er en nørd.
Sikkert også med god grund.

Faktum er, at jeg med snot og sygdom og outsourcet hjernekapacitet er gået i gang med min strikkegarnsindkøbstæller i øverste venstre hjørne.
Nu er den omsider blevet opdraget til at skifte linier der hvor jeg vil ha' det.

Sådan en beslutning indebærer en del roden med <scripts> og HTML-koder  (Hypertext Markup Language)  - og jeg stornyder det. 
Det er faktisk længe siden, jeg har tilladt mig selv at bruge timer på at få 7 linier til at stå helt rigtigt.
Jeg er ikke nogen brugsanvisningshaj, har ikke modtaget undervisning, ej heller læst ret meget om HTML-koder.
Jeg er bare en perfektionistisk learning-by-doing person, med indbyggede knurreperioder, når jeg igen-igen-igen-igen ødelægger det hele for mig selv med et forkert komma eller kolon, fordi jeg i bund og grund ikke aner, hvad jeg har gang i.

Madsen i radioen hygger om mig med indtil flere af mine yndlingsmusikstykker. 

Og jeg er stadig syg, med kat, computer, strikketøj, drikkevarer og fjernbetjeninger fordelt rundt på tæppet i sofaen.
Og HTML'er.

Alfred E Neumann fra det legendariske MAD-Magazine.
En nørd fra min ungdom, fra længe før begrebet nørd var opfundet


4 kommentarer:

  1. :)
    Skulle jo selvfølgelig ind og kigge dit nye tælleværk.
    Ser godt ud.
    Da jeg ville finde noget lign., blev det til et nedtællingsur og jeg gad ikke bakse med det længere. Du må være et tålmodigt menneske.

    God aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan finde 'mit' tælleværk her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex6/countingup.htm.
      Det er noget pilleværk at ændre det fra engelsk til dansk (og tiderne), men det kan lade sig gøre med t-å-l-m-o-d-i-g-h-e-d.
      At kreere linieskift - det er nørderi ;-D
      Tak for de pæne ord.

      Slet
    2. Lige nu virker mit nedtællingsur fint, men jeg vil helt sikkert kigge på dine links og beskrivelser, når der er behov for at lave noget lign. Tak

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...