lørdag den 22. september 2012

HTML for yummies - optæller

eller: "så mange dage er det siden..."  - min rygrads / strikkeindkøbsmåler, forsøgt forklaret:

Advarsel: Det her kan virke langhåret - det er det også.

Men også lidt sjovt, især hvis man kan få lor...  til at virke  den ønskede effekt  ;-)
 Rent Ellen-nørderi. 

Selve tælleren findes hos Dynamicdrive.com, følg trygt deres vejledning.
(Dynamicdrive er en guldgrube. Ren legeplads, hvis altså man er til den slags)

Min vejledning her går alene ud på at ændre på tællerens tekst.

Jeg går først i krig med deres step2:


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Datoen 
ændres på det sted i step2, hvor der står (jeg har markeret datoen med grønt):
//SYNTAX: myvariable=new dcountup(past_date_and_time_string, "baseunit")var princewedding=new dcountup("April 9, 2005 13:30:00", "days"). 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tekst i tælleren
findes lidt under datoen step2 (har jeg også markeret med grønt)
mycountainer.innerHTML="Prince Charles and Camilla Parker have been married for: <br /><span class='dcountstyle'>"+result['days']+" <sup>days</sup> "+result['hours']+" <sup>hours</sup> "+result['minutes']+" <sup>minutes</sup> "+result['seconds']+" <sup>seconds</sup></span>"



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Linieskift (markeret med rødt) (keep a stiff upperlip - det er nu, tungen skal holdes lige i bukserne)  .
Start- og slutkoden på linieskift er <p> og <p/>. 
Uden dem virker selve linieskiftkoden (som er <br>) ikke.


linieskift indsættes således i teksten ovenfor:

mycountainer.innerHTML=" <p> Se her, hvor længe jeg har næret mig for at voldtage et garnudsalg. <br> Min egen dybeste respekt!!!! <br> Lige nu har jeg holdt mig i skindet i <br><span class='dcountstyle'>"+result['days']+" <sup>dage, </sup> <br> "+result['hours']+" <sup>timer, </sup> <br> "+result['minutes']+" <sup>minutter og</sup> <br> "+result['seconds']+" <sup>sekunder </sup> <p/> </span>"
}


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nogen, der stadig hænger på?

Så vil jeg slutte af med lidt teksttype og skriftstørrelse - selv om det kun virker på selve tælleren, ikke i den forklarende tekst ("så længe er det siden osv..")

Her er det begyndelsen af step1, vi skal have fat i:


dcountstyle{ /*Example CSS to style count up output*/
font: bold 16px Arial;
padding: 3px;
}

.dcountstyle sup{ /*Example CSS to style count up output*/
font-size: 90%


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Elementært, kære Watson, det er da såre simpelt...

Jo, jeg er stadig lidt syg, sofaen hænger stadig på ryggen af mig. Men lidt bedre går det nu heldigvis, så jeg vil forsøge at vove mig lidt ud i verden om lidt (dog mere af nødvendighed end lyst).
Der skal indkøbes lidt til en gave til i morgen, og så har jeg en bil der brøler efter ny udstødning. Den skal stilles på værkstedet, et projekt der herude hos kragerne altid involverer en hjælpechauffør, så man kan komme hjem igen.


Forhåbentlig har jeg det godt nok til at tage til fødselsdag i morgen.......



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...