tirsdag den 11. september 2012

Min første Leftie....

- men næppe den sidste (er allerede i gang med nr. 2!)

Strikket af 4 ngl koksgråt Mayflower strømpegarn (fødselsdagsgavegarn), striberne er af kauni (regnbuefarve).
Skulle jeg lave det om, ville jeg have "ramt udenom" den mørklilla i midten. Den ses ikke klart nok mod den koksgrå. Til gengæld er jeg vild med at den allersidste stribe lige nåede at blive grøn efter det blå.
Sjalet / tørklædet blev så stort som strømpegarnet tillod.
Jeg ændrede lidt på opskriften, så tørklædet blev lidt "højere". 

Det har fået den helt rette højde og jeg elsker det!!!!



6 kommentarer:

  1. Det er bare så fint.
    Er det ikke et kæmpe arbejde og svært?
    Tror ikke jeg ville turde kaste mig ud i det

    God aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke svært - undtagen måske dimsedutterne i den ene ende.
      Hitchhikeren, som jeg er færdig med men ikke fortalt noget om endnu er strikket på samme måde, men bare med takker i kanten. De er lette (og ret flotte!).
      De sidste pinde er seje, de er meeeeeeget lange!

      God aften, også til dig.

      Slet
  2. Wow - det er flot! Virkelig flot!

    SvarSlet
  3. Tak for det. Jeg er også rigtig glad for den.

    SvarSlet
  4. Googlede rundt på Leftie... Søger et "idiotarbejde" til afslapnng mellem alle mønsterprojekterne... Jeg kan godt lide at dit sjal er lidt højere end originalen... Uden at have sat mig ind i mønstret, hvad er det så du har ændret???

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, nu be'r du mig huske noget, jeg har gjort for flere år siden...... og så i min alder......
      Som jeg husker det:
      Der er 5 'riller' (10 pinde) mellem hver farvestribe. Antallet af masker på pinden øges med en for hvert blad. Jeg fiksfaksede, så der blev to masker mere for hvert blad.
      Det finder du sagtens ud af!
      Jeg har endda strikket en leftie til en fhv. kollega, bare fordi den er nem at strikke.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...