mandag den 3. september 2012

Manden min

Undrede sig over at det højre bukseben på hans elskede forede thermooverall slaskede så underligt, så jeg blev sat i gang med at finde forklaringen.

I bukselommen fandt jeg et ca 1½ cm langt hul....

For enden af buksebenet fandt jeg
  • 11 mønter (59 kr!)
  • 7 lightere
  • 2 umbracobolte, 5½ cm lange, 8mm tykke 
  • 2 samledimser til ledninger (kronemuffer)
  • 1 umbracobolt, 5 cm lang, 6mm tyk
  • 1 almindelig bolt, 4cmx4mm
  • 1 møtrik til sidstnævnte bolt
  • 1 fastnøgle, 8mm
  • 1 forholdsvis tynd stjerneskruetrækker, 20 cm lang.

Så tror da pokker, det bukseben har føltes tungt!
Hullet i lommen er nu syet solidt til..... så længe DET holder.... 

Jeg har ikke forsøgt at overtale ham til ikke at putte spidse skruetrækkere i l lommen. 
Jeg ved, han vil love (og mene) at overholde det, men man kan som bekendt ikke lære en gammel hund nye kunster. 

Hans egen, glædesstrålende kommentar til bunken af fremdrogne genstande: Nå, DER mine lightere!!!

Jeg kan have helt ondt af hans stakkels mor. Han har sikkert haft mange mærkværdigheder i lommerne, dengang som dreng i forrige århundrede, når han kom ind om aftenen!



6 kommentarer:

  1. Stort smil herfra.
    Nogle *drenge* holder aldrig op med at putte ting i lommerne :)
    Kan godt forstå han var blevet lidt sidetung.

    Mest trælse fangst i en af mine sønners bukselommer, var et knust æg. De elskede at samle æg hos bedstemor og glemt var hullet i lommen. Derfor røræg i buksebenet, men ellers stod den ofte på snegle, regnorme, fjer og andet godt i lommen på smækken af deres overall :)

    Rigtig god dag og tak for et godt, højlydt grin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får et grin tilbage, den med ægget er sød!

      - Og mindede mig om dengang, ældstebarnet insisterede på at beholde en død solsort på værelset. Den skulle i hvert fald ikke graves ned i jorden!

      Mor her fik sin vilje, men det holdt hårdt!!!!

      Slet
  2. Åh ja, de mænd! Har lige læst dit indlæg højt for min mand. han kan godt sætte sig ind i problemet.
    Det kan jeg også! Min mand gik altid rundt med en tændrørsnøgle/motorsavnøgle i lommen på sin overall, inden han fik ny motorsav. Den lavede huller i lomme og bukseben, men undvære den i lommen?! NEJ!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår egentlig ikke, hvorfor lommer i arbejdsbukser ikke er lavet af kevlar eller lignende totalstærkt stof.
      Når de nu insisterer på at bruge lommerne!!!

      Slet
  3. Hihi, skøn historie - den minder mig om alle de sære ting, jeg fandt i min søns bukselommer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. - og mænd er som bekendt drenge, der aldrig rigtig er blevet voksne. Heldigvis!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...