tirsdag den 31. januar 2012

kærlighedssang

Jeg sang engang denne her for en kæreste. Han troede virkelig på at den var til ham - indtil omkvædet.
Det var ret sjovt.
Og nej, det er ikke den, Troels Trier og Rebekka Brüel sang. Denne her er meget ældre, se selv overskriften.
Hør den her: bøf med løg
Hvem der skrev den, og til hvilken lejlighed fortoner sig indtil videre i det uvisse..

Opført af elever fra 2 x Aa & Bb ved Søndermarkskolens jubilæum i 1959





Mad:







Piger
Det bedste jeg ved er at tænke på dig,




du som er selve livet for mig,




du mine drømmes største skat,




af længsel mit hjerte så ofte har grædt,




lad os hviske hinanden ømt godnat:



Mænd
Oh bøf, bøf med løg,




skysovs flod 




oksernes blod.




Oh bøf, kødets gang 




kom til mig



Alle
Jeg elsker dig.











Piger
Den lykke du skænked' mig glemmer jeg ej,



nu du for evigt tilhører mig,




dybt i mit indre du skal bo




dit minde du kære skal spire og gro,




lad mig hviske til dig engang endnu:



Mænd
Oh bøf, bøf med løg




skysovs flod




oksernes blod.




Oh bøf, kødets gang




kom til mig,



Alle
jeg æder dig.










2 kommentarer:

  1. Fantastisk gammel jazz-sang. Jeg har sunget den i skolekoret i 70'-erne. Den er skrevet i 1933, musik Bernhard Christensen, tekst Sven Møller Kristensen. hør den her: https://www.youtube.com/watch?v=SrupForSMmM&list=PL3c2V0XgQAQVa5A-d91wVPWXUvjFx3Obx&index=14

    SvarSlet
    Svar
    1. Vidunderlig musikalsk udgave af den, stor tak til dig for den, og for oplysningerne.
      Jeg lærte den også at kende i skolekoret, engang i 60'erne.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...