torsdag den 5. september 2013

Brundby Rockhotel, Samsø

Lige for en god ordens skyld: Heller ikke dette indlæg er sponsoreret - det er kun begejstret!

Sidste år, da jeg fyldte 60, fik jeg (af vores opvakte, dejlige afkom) et gavekort på to overnatninger, 3 retter mad og en koncert (for to, s'fø'li') på Brundby Rockhotel, Samsø.

I lørdags stod der Tom Donovan på programmet - det skulle udnyttes!
Jeg mener, der var jo gået en hel uge siden vi hørte ham sidst, i Tønder..


Som tidligere nævnt blev det 4 dage med så mange indtryk, at jeg deler dem op i flere afsnit (vi tilkøbte en ekstra overnatning på hotellet).


I dag handler det om vores natlogi, festmiddagssted og koncert.
Det hotel er en oplevelse...
Overalt er der signerede plakater, billeder, musikinstrumenter og mange, mange finurligheder.

Værelserne har navne, ikke numre. 
Alle døre er markerede med ovale, håndmalede skilte. 
Værelsernes indretning er forskellige, og afspejler rummets navn. 

Mandag morgen lykkedes det mig (til min egen store jubel) at komme til at fotografere flere af de forladte, uaflåste, stadig rodede værelser.


3 værelser, med dørskilte

To værelser






Hotellets lounge.
Bemærk dugen, i samme mønster som tapetet.
Fed detalje!

Vi boede i "Marilyn Monroe".
Bag den eneste dør, jeg ikke fik taget billede af...


 Forresten gik der totalt ged i batterierne, så jeg måtte ty til mobilkameraet.
Synd for billedkvaliteten!

Lidt af gangen på 1. sal
Samme sted, modsat retning
Indgangen til "brudesuiten"

Flere dørskilte, dog uden værelser. Dørene var låste!

Maden var særdeles god. 
I en prisklasse, vi normalt ikke deltager i, så vi stornød den. 


Vores fantastiske forret lørdag aften, fisketallerkenen

Restauranten med morgenbuffet, på det mest fantastiske anrettermøbel.
Møblet er bygget til, med og i hotellet.
I venstre skab står tallerkener osv, i højre side er madelevatoren fra køkkenet i kælderetagen.

Restauranten.



Tom Donovan er lidt af en troldmand på sin guitar.
Bruger mikrofonstativet til slide!


Han kan også spille de smukkeste sange.
Og så kan han bruge alle situationer i sit show.

















8 kommentarer:

  1. Synd med kameraet, men du har nu fået nogle fine, stemningsfulde billeder alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det.
      Jeg har det heldigvis sådan at jeg godt kan have glæde af billeder til det her brug i sekundakvalitet.
      Problemerne kan opstå, hvis jeg skulle bruge et udsnit af et billede - det er umuligt.

      Slet
  2. Hold da op, det har vist været en fantastisk oplevelse, og sikke nogle dejlige billeder du har fået taget. Ja, Samsø er et dejligt sted. Min søster har boet på øen, så vi har været der en del gange også fløjet dertil i vores lille fly.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var ude og se flyvepladsen, med bl.a. to havelåger, Gate 1 og gate 2.
      Den er formidabel!
      Eget fly, det er én af de drømme vi har affundet os med aldrig at få opfyldt. Det ku' ellers ha' været sjovt ag have!

      Slet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud. Det er da nogle vildt charmerende skilte der er på dørene. Der kunne jeg godt tænke mig et ophold engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer snart pendlerfærge fra Aarhus til Samsø - men der kan vist ikke være biler på den.
      Vi sejlede fra Hou. Helt hyggeligt med en færgetur igen, det er jo blevet en helt sjælden begivenhed med alle de broer, der er kommet.

      Slet
  4. Tak for synet af et rigtigt nostalgihotel. Sådan en gave ville jeg også nyde at få. Og bruge :-)

    SvarSlet
  5. Det er den rene 50-erstil, det er bare så hyggeligt!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...