søndag den 25. november 2012

Slås med katten...


Før i tiden, da PC'en var stillestående og skærmen stor og uhåndtérlig, var det let nok at stille den arrige tilpas, når hun søgte det varmeste sted at ligge.



Det er straks sværere med den blærbare - synes jeg, ikke katten...

Hun ved nemlig alt om hvor på en bærbar der er bedst at være. Det er lige midt på tastaturet! Der er varmt og dejligt, og tasterne giver endda lidt efter når hun positionerer sin 12½ år gamle, bestemt ikke udmagrede krop. 
Eneste problem er madgiveren her, der ikke finder det særlig hensigtsmæssige at skulle betjene tasterne under 5 kg udflydende, pelset, hidsig sømpistol.

Og så har vi balladen!

Kompromis'et er at få den varmesøgende parkeret ved venstre side af elektronikken, hvor hun kan få den størst mulige udnyttelse (og blokering) af blæservarmen. Her ligger hun så og mukker over livets (og madmors) uretfærdighed. - En herlig beskæftigelse for en kat, der kun er glad, hvis der er noget at være fornærmet over!

Når jeg slukker og klapper i, får hun lov at udnytte eftervarmen, og freden sænker sig.

God søndag. 
Jeg koger risengrød på komfureftervarme og strikker...


Nyt projekt......

6 kommentarer:

  1. ha ha ha.... Ja, de kære katte er og blir' helt deres egen...sådan på en skøn måde, synes jeg.

    God aften til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med katte!
      Har efterhånden haft en del, og alle er de helt forskellige. Det er så sjovt..

      Tak og i lige måde

      Slet
  2. :-) Bliver helt glad for, at vi "bare" har en gammeldags stationær pc. Men jeg kan nu godt genkende problemet fra dengang, hvor vi havde en kæmpe kasse af et fjernsyn med GOD lun plads til en kat eller to. Da vi skulle udskifte, var ekspedienten i forretningen vist lige ved at ringe efter den blå bil, da vi klagede over, at der manglede plads til katten på den nye og meget smallere tossekasse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej - hvor ville jeg gerne have været en flue på væggen i den butik ;-D
      Herlig historie!

      Slet
  3. Kender det godt med katten på tastaturet. Vores killing sidder lige foran skærmen og håber på jeg gider flytte rundt med musen, så hun kan lege fangeleg på skærmen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil snart ha' en killing igen! Der er intet som killinger, jeg elsker dem!
      Men fornuftens ulidelige klarsyn fortæller mig at tre katte (og en hund) er tilstrækkeligt.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...