onsdag den 7. november 2012

filtet trøje

Mit første forsøg udi filtningens kunst - men bestemt ikke det sidste!
En jakke til Helene, efter opskrift her.

Filtningen blev udført til punkt og prikke efter anvisningen i hæftet, dvs. uldprogram og 40 grader i vaskemaskinen. Næste gang vil jeg nok være lidt mere overforsigtig og nøjes med 30 grader. Jeg synes, filtningen tog lidt overhånd.

På den anden side skulle den hele længde ændres fra 65 til 55 cm, dvs 10 cm., og det mål ser ud til at passe meget godt.


Størrelsesforholdet før og efter filtning.
Fliserne måler 20x15 cm.

Selvfølgelig har jeg glemt at tage nærbillede af knapperne, som pedanten her har syet i med samme farve tråd som striberne.
Opskriften anbefaler store træknapper - lageret bød på mellemsmå træknapper med blomstermønster (Nettotilbud), så knaphullerne måtte sys mindre. 
Er godt tilfreds med resultatet!



 Sluttelig et billede af den sødeste lille supermodel i den nye jakke. Bedstemors bedste Helene!



6 kommentarer:

  1. Hold nu op den er flot. Sikke skøn den er blevet - og pigemodellen er da også for lækker ;-) tillykke med et flot resultat!
    /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord. Jeg er også selv ret tilfreds med begge dele - og lykkelig for at jeg ikke modstod fristelsen til at købe garn og opskrift, da jeg spottede jakken i en garnforretning.

      Slet
  2. Den er da blevet super lækker. Flot resultat
    - ja, og lillepigen hun ser da også rigtig dejlig ud. Ikke så underligt at hun smiler ;o)
    hilsen Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Børnebørn er livets dessert, siges det. Jeg er enig!

      Slet
  3. Sikke nogle helt fantastisk fine ting du laver.
    Kærlig hilsen en meget imponeret fremmed ;)
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord.
      - Det er jo ingen sag, når man har en god opskrift.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...