fredag den 19. oktober 2012

Tælleren nulstillet...

I næsten 2 måneder har jeg ikke købt så meget som et garnstrå - i dag vandt fristelsen over beslutningen om at få nedbragt de bugnende lagre.

Mit mål er at få lageret bragt så langt ned, at det kan rummes i 10 store plastkasser. 
Jeg var skam lidt på vej (ligesom jeg er på vej til at fylde 90 - der er kun 29½ år til).....  
To skridt på vej i den rigtige retning.

I dag tog jeg så et sted mellem 2 og 3 skridt tilbage igen. UPS!

Hvad gik galt?
At jeg liiiige kiggede ind i det lokale genbrugscenter, hvor jeg af gammel vane lige checkede om der var brugbart garn. 

Kun af teoretisk interesse, selvfølgelig :-)


Hvem ved sine fulde fem skulle kunne forlange at jeg skulle kunne stå for en pose med 515 gram (10½ nøgle) naturfarvet uld/alpaca til 150,- kr?


Jeg overvejer, om det skulle være garnet til den elskedes nye sweater - men så skulle der have været lidt over dobbelt så meget garn, kan jeg regne mig frem til.

Hvis nogen kender garnet, og ved hvor det forhandles, vi jeg blive rigtig glad for en melding - på forhånd tak!




7 kommentarer:

  1. Den slags fristelser falder jeg heldigvis ikke for, for vores lokale genbrug sælger ikke garn. De har sagt det bliver samlet centralt og givet til strikkedamerne.
    Knus

    SvarSlet
  2. Der er du da helt heldig - jeg synes forresten, det er en rigtig god idé at give det til dem.
    Selv om jeg ind imellem har gjort nogle rigtig gode garnfund i genbrugsbutikkerne.

    SvarSlet
  3. Hehe. Jeg synes bestemt dit genbrugsfund var værd at nulstille tælleren for! : )
    God weekend.
    /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt også - og måske har jeg allerede fundet ud af, hvad det skal bruges til, men tys! (julegaver :-) )
      Skal lige lave en strikke- og filteprøve på garnet først.

      Slet
  4. Jeg havde helt klart også nulstillet den tæller straks. Det lyder som et godt kup, ja og vi går vinteren i møde så tænkt på ekstra isolering;-) ;-)
    Go weekend til dig
    Kis

    SvarSlet
  5. Det ser ud som om det er et FDB garn
    http://bettina.loehmann.dk/archives/317 og http://strikketante.blogspot.dk/2007/11/durrow-done.html
    Held og lykke med søgningen
    Kis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke, du har vundet æren af at komme med forklaringen!
      Jeg må i Kvickly og se, om det evt. kan suppleres op.
      Tak for'ed ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...