torsdag den 5. december 2013

Lidt blokeret...

Trøst jer. Vi får smukke dage med vidunderligt vejr igen. Bare ikke i dag!



Når jeg har lyst at kommentere - tænker jeg - aarrh, er det nu så væsentligt at få skrevet? - og så skriver jeg ikke noget ....

Jeg har lovet at skrive en revysang - men er også ret blokeret der. Tænker, tænker og får ikke skrevet. Æv.

Julebrev. Skal til at komme i gang .....
Har en eneste gang skrevet en julemail i stedet. Et forsøg, der bestemt ikke skal gentages, julebreve skal skrives på papir. 


Det er nu nok 'bare' endnu en udløber af min 'ventetilstand', hvor jeg glæder mig til, længes efter og tæller dagene til min fuldtidsferie indtræffer til næste år.
Lidt senere end oprindelig planlagt, idet jeg har rykket min afgang fra arbejdspladsen 3 mdr, hvoraf jeg dog holder ferie den sidste 1½ måned. Juks. 
Årsagen er selvforskyldt, og den har med økonomi at gøre. Jeg har vidst det siden i sommer, men har ikke fortalt det til nogen før nu, hvor der er 6 mdr tilbage. 
Så det er ikke nogen chocktilstand jeg er i. Den er jeg kommet igennem!

Nej. Det er vist almindelig decemberugidelighed, lidt depri over at undvære den dejlige det halve af julemåneden, heldigvis for sidste gang. 
Det har aldrig været ret sjovt at skulle stå for stort set alle juleindkøb, -beslutninger og -arrangementer helt selv.



Skulle forresten have været til København sammen med datteren i dag, den tur tager vi søndag i stedet. Gider absolut ikke strande i timevis ved en lukket bro!

Den 94-årige er ikke så vel, så besøgsfrekvensen er øget for tiden.





12 kommentarer:

  1. Godt du blev hjemme. Kom godt igennem stormen.

    SvarSlet
    Svar
    1. P.S. Er det min eller din blog, der ikke er korrekt indstillet tidsmæssigt? Jeg har altså ikke kommenteret kl. 09.17 - snarere 18.17.

      Slet
    2. Min - og tak for spørgsmålet. De underlige tider har altid undret mig, men det var ikke faldet mig ind at jeg selv skulle udføre et stykke arbejde for at få tiden på plads. Den skulle være i orden nu.

      Slet
  2. det med julebrevet kræver at roen falder over mig og jeg føler, jeg har noget på hjertet, ellers bliver det kedeligt, både for mig og læseren. Så det er jeg ikke nået til endnu. Måske i løbet af weekenden. Glæder mig til at holde fri i morgen og fik også et par ekstra timer i eftermiddag, fordi jeg tog tidligt hjem pga. vejret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skam været hjemme hele dagen, pgra. den der aflyste køretur.
      Jeg har endda været effektiv, har næsten været husmoderlig!

      Slet
  3. uha - ja godt at være inde og hjemme i den omgang blæsevejr...

    SvarSlet
    Svar
    1. JA!
      Jeg havde helt ondt af vores omkringliggende juletræsfarmers arbejdsfolk, de var stadig på arbejde i juletræerne i eftermiddag. De har dog fået tidligt fri, kan jeg se, lysene på pladsen er allerede slukkede. De er normalt tændt fra kl. 06 til 24 for tiden.

      Slet
  4. Godt du kunne blive hjemme, hvordan får du lavet dit billede smalt? Jeg kan ikke finde ud af det. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har forskellige muligheder for at styre billedformatet:
      Netop det her billede er et panoramabillede, et 180 graders billede af udsigten fra vores campingvogn da vi var på Thurø. Det er en funktion i kameraet, hvor man tager 3 billeder efter hinanden. Det er derfor skyggerne 'bøjer'.
      På mit nye kamera kan jeg vælge mellem mange forskellige billedformater, inden optagelsen.
      3. metode er via billedbehandlingsprogrammet, hvor jeg 'klipper' det ønskede motiv ud. Det er den metode jeg oftest har anvendt, og som jeg lavede nissebilledet i forrige indlæg ved.
      Hvis du ikke har et billedbehandlingsprogram skal du se at få fat i et (de kan fås gratis på nettet) og så skal du lege med det! Bruge tid på det. Der kan heldigvis ofte købes udmærkede brugsanvisninger/undervisningshæfter (på dansk), hvis du er til den slags. Selv jeg har haft glæde af skrevne vejledninger, selv om jeg normalt mest er til learning by doing og leg med funktioner.
      Spørg gerne, jeg håber du kan bruge det her

      Slet
  5. Tak, nu vil jeg prøve det. Vh Lykke

    SvarSlet
  6. Lidt vemod mellem linjerne, pas på dig selv <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske kan det osse kaldes selvmedlidenhed. Godt jeg altid har ment at selvmedlidenhed kan være en god ting. Man skal have lov til at tygge på sådanne dage.
      Jeg skal nok passe på mig, det lover jeg dig!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...