fredag den 27. december 2013

Alene hjemme


Vi har haft de Frederiksbergske liggende fra lørdag til torsdag.
Der har været perioder med ren idyl som denne:

for lidt som denne (naboens legeplads er et stort hit, det var vejret stort set ikke)
 '



Og udtryk for den pureste søskendekærlighed som her (det er et tilfælde, at det her er den lille, der hyler - han kan også få storesøster til det)

Min adventsbilledserie skulle have været afsluttet med et englebillede. I stedet får I ham her på forbudte veje.


Nu er vi to gamle alene hjemme, sidder i hvert sit rum med hver sin skærm. Manden forsker i evt. nyt TV (betjeningen på det nuværende er stået af, så vi kan kun skifte kanal gennem dvd-afspilleren - og nej, det er ikke remote'n det er galt med, det er selve TV'et), og jeg ligger i sofaen og stener lidt sammen med en ny tur influenza.
Vi ses dog af og til over en kop kaffe og/eller en bid spiseligt. Men taler mindre sammen end vi plejer.

Vi har travlt med at nyde stilheden
Shhhhhh!


Når vi engang får ørerne foldet tilbage i deres normale leje, skal vi høre vores julegaver til hinanden, en CD med Porgy&Bess (med Louis Armstrong og Ella Fitzgerald) og en med Jussi Björling.





11 kommentarer:

  1. Jeg kender det godt: Det er så skønt at være sammen med hele bundtet i mange dage, men stilheden, når de er taget afsted igen, kan være næsten rungende. Der er virkelig liv i hytten med sådan et par størrelser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi mærker virkelig forældrenes dårlige indflydelse på egne børn, og måske endnu mere fordi aldersforskellen er så kort (1½ år).
      Vi glæder os meget til at kunne have de to alene i perioder....
      (Var vores egen unger virkelig lige så forstyrrende? Jeg husker det slet ikke som noget problem! Men det var de jo nok)

      Slet
    2. Jeg havde jo kun ét barn, så der var aldrig larm :-)
      Forskellen på mine to børnebørn er 12 måneder, så jeg kender så udmærket det, at de får hidset hinanden godt og grundigt op - forældrene kæmper en næsten evig kamp for at få dem til at tage hensyn til os andre stakler - forældrene selv inklusive :-)

      Slet
  2. Hi-hi. Vi er også alene tilbage og er ved at få "foldet ørerne på plads" efter jul med oldeforældre, bedsteforældre (det er os) svigerbørn, børnebørn og lidt ekstra. Vi var 17 juleaften og stadig 11 i huset, da det blev 2. juledag. Nu er alle taget hjem - og vi sidder også med hver sin skærm. Manden med James Bond på tv, og jeg læser blogge lisså stille :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 11 i huset?
      Du altforbarmede. Og så beklager jeg mig over vores hus med 'kun' 7 personer i alt.
      Men forskellen er stor, når man (som jeg) er vant til at være her alene/2 stilfærdige voksne.

      Slet
  3. Lister lige så stille ind.... Håber ikke jeg vækker jer....shhhhhh
    Jeg forstår så godt, at stilheden nydes. Her har været meget stille hele julen. Gad nok vide, om jeg har stemme endnu. Har ikke brugt den i flere dage :))
    Rigtig godt nytår til dig og dine kære

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var skam oppe kl. 06.22, forsøgte at gøre klar til at tage på arbejde.
      Men måtte opgive, jeg ER syg, igen eller stadigvæk.....
      Tak og i lige måde.

      Slet
  4. Ja, støjniveau´et er højt med små, og så nydes stilheden - men så igen om nogle dage så savner man de små stemmer, ikk´?

    SvarSlet
    Svar
    1. Savner og savner....
      Heldigvis skal vi til 2 års fødselsdag om kun 1½ uge.
      Så mutter her skal se at blive rask og i gang med noget kage til fødselaren...

      Slet
  5. ---- kommentar skrevet med tilbagevirkende kraft :) ----
    Savner børn og børnebørn, men kan også ønske freden når de ikke er der - skønne billeder, jeg håber ikke katten fik fat i noget af pynten ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, kattene tager ikke pynten, og vælter kun forbløffende lidt.
      Jeg skal vist bare lige have besked på, hvem der er de virkelig bestemmende i vores fælles bolig!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...