tirsdag den 30. april 2013

lidt Memory Lane

Kl. 05 i morges opgav jeg dynen for denne gang.
Rigtigt læst, kl 05!
Jeg er endda stadig frisk som bare f...., har ikke engang sovet til middag!

Jeg er (igenigenigen) syg, denne gang forkølet/influenzaagtigt. HOSTER!
Det var hosten der vækkede mig....


Kjolebillederne i går fik mig til at tænke på en konfirmation, jeg var til for 18 år siden. 
Dengang hvor Dolly Parton var speciel, hverken overhalet af Linse eller Anni. 

En af gæsterne (af hunkøn - hun var ikke en dame!) ved konfirmationen havde fået lavet brysterne større kort forinden.

Det var der ingen, der kunne være i tvivl om. 
Kvinden var iført en lille, stram sort sag, med en slags balkon foroven, hvor 'patienterne' var nødtørftigt under kontrol bag et rækværk af noget blonde. 

Skulle de to voluminøse (altså 'patienterne') være sprunget udover balkonkanten, ville vist samtlige selskabets herre helt sikkert straks stå klar til at assistere med at forsøge at indfange de undvegne. 
Hvis de da ikke liiiiige i samme øjeblik helt sykront ville blive MEGET involverede i en helt nødvendig, uopsættelig samtale med deres respektive fruer/kærester.

Og så til en konfirmation i et forsamlingshus på landet......



Hun var ikke en rigtig dame!
Nej, for hun snød mig.
Hun bestilte en festsang hos mig, og fik den endda rettet temmelig meget til - men penge så jeg aldrig nogen af.
Det er første og sidste gang, jeg er blevet snydt for betaling for en sang, og jeg har ellers skrevet mange.
Skriver slet ikke for tiden, så få ikke nogen idéer!

En dag serverer jeg nogle smagsprøver. 
Skal jo have musen vækket og få poesiens blå blomst foldet ud inden datteren og svigersønnen..........................................




Åh forresten: Jeg har omsider fået puttet lidt på min "kragekreaside". 
Alt for lidt, synes jeg egentlig......
Måske fordi jeg stadig fjumrer imellem to pc'er, med noget på den ene og noget på den anden...



2 kommentarer:

  1. Ikke meget situationsfornemmelse hos det kvindemenneske. Til en konfirmation - pfft.
    Minder mig lidt om min fars begravelse, hvor en af de deltagende fra familien tilsyneladende kun havde tænkt på, at "man har sort på til en begravelse", for det var den meget lille, sorte, hun kom i. Inklusiv en stor, sort hat, der ville have passet til Ascot. Hun var så udfordrende klædt, at hun ville have passet bedre et sted, jeg slet ikke vil nævne her.
    Det havde været langt bedre med et outfit i en hvilken som helst anden farve, men bestående af en del mere stof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Situationsfornemmelse som Rose fra "Fint skal det være".
      Men sikkert ikke nær så morsom!
      Tak for grinet!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...