onsdag den 6. marts 2013

Jeg skulle bare købe snørebånd!


 Jeg vurderede, at det ikke ville være rent fråds at investere i nye snørebånd til de godt tiltrådte 'undersåtter', så jeg måtte af sted ud i den store verden.


Det hvide skidt på skoene er dele af vores markvej, efter sidste renovering.
Den s....%&&/(... belægning klæber til alt, både såler, poter, 
biler, postkasse og det hele.
Der er grus og hvide kattepoter overalt indendørs og ovenpå bilerne. 
Et formidabelt svineri!

Men.....

For at komme til skobutikken, var jeg nødt til at passere boghandleren, og der hang lige den fineste taske udenfor.
Jeg kvindede mig op, gik forbi tasken og fik købt mine snørebånd i skobutikken. Ikke helt ukompliceret, når jeg absolut ville have 100 cm lange, runde blå snørebånd. Jeg måtte stille mig tilfreds med et sæt 120 cm lange, flade blå
Man skal jo heller ikke hænge sig i bagateller, når man har snørebånd.

På tilbagetoget forbi boghandleren gik det helt galt. 
For den perfekte taske havde en endnu finere storesøster (til samme pris), og jeg var helt alene af sted (uden hæmmende mandligt selskab)  ........  så tasken sprang på mig.


Den er lille, let, rummelig og har mange rum. 
Også et, der passer perfekt til 'Miniputte' og rejsebrug. Beslutningen var let, og jeg drog glad ind i butikken for at betale.

Der var bogudsalg, og ingen ekspedienter at se. 

Ak og ve..... Alt for lang tid til liiiiige at kigge, bare ganske lidt.....


 Jamen til den pris... Det ville ligefrem være næsten kriminelt at lade dem ligge, ikk'?

Og således røg to sæt snørebånd op i samlet en pris på næsten 400,- kr, alt inclusive.

Men de gode gamle Trim'er blev fine igen.


Her i huset er det forresten sjældent muligt at tage billeder uforstyrret 

- moaaar, er du ved at finde mad frem????? 


(Kattenes á la carte serveres altid på bordet i bryggerset, uden for hundens rækkevidde. 
Derfor må katte godt sidde på fryseren)


6 kommentarer:

  1. Ja helt billige snørebånd blev det ikke til, men mange andre gode sager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Snørebånd er ikke engang billige mere. Og de andre gode sager ............ mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, rene lækkerier!

      Slet
  2. Tak for sangen du er et let offer ;-)
    AEJ....kan godt forstå du lod dig forføre, når nu tingene ligefrem hopper på dig og ned i din nye taske, men måske du skulle have en økonomiske rådgiver med næste gang??????

    PS Kan godt se fornuften når du nu skulle solde ;-)

    KH bedstemorkaren

    SvarSlet
    Svar
    1. Økonomisk rådgiver duer han kun til, når det er tasker.
      Ikke ved bøger, og kun lidt ved garn.
      Og slet overhovedet ikke, hvis der er værktøj inden for rækkevidde ;-) - der er han håbløs!

      Slet
  3. Jamen kender vi det da ikke alle sammen? At det sommetider koster flere hundrede kroner at spare en tyver?
    Jeg ville sandsynligvis have gjort præcis det samme som dig, men kan sagtens høre John: "Jamen hvis du ikke havde købt bøgerne, havde du sparet 90 kroner". De forstår ingenting, de mandfolk ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er enige om her i huset, at det ikke kan betale sig at spare på udsalgsvarer. Det er bedre at spare den fulde pris end en eller anden sølle udsalgspris!
      Ud over det Har Finn nøjagtig den samme standardbemærkning!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...