fredag den 20. november 2015

Lille tæppe


Nu kan det offentliggøres, tæppet, der var en overraskelse til nevøen og hans dejlige svensker.

Selv om katten ikke fulgte med blev de meget glade og særdeles overraskede over den uventede gave.





Tæppet måler lige omkring 90x120 cm.

Det er hæklet af strømpegarn. 
Hæklet af rester og - shhhh! - en lille smule nyindkøbt garn
Nyindkøbt for at kunne holde farverne. 
Summa summarum har tæppet gjort et nogenlunde indhug i garnbeholdningen.






Kanten rundt om tæppet ER flad selvom den næsten ligner et spilertov på billederne.




Vejledning i at lave tæppet kan findes her.



Det er næppe sidste gang jeg laver et tæppe i det mønster. Det er nemt og giver den fineste effekt.

Jeg kan fint se det for mig som babytæppe, med den ene del af mønsteret hvid og den anden lyserød/-blå.


Har ikke lige nogen modtagere til sådan et tæppe nu (men må jo heller ikke pgra. den tossede tennisalbue), men det kommer der jo nok en dag.





16 kommentarer:

  1. Det er kanonflot. Og en aldeles dejlig måde at få brugt lagergarn på. Jeg vil også lave nogle tæpper, men jeg gider ikke hækle... Grubler over noger strik i moduler... måske jeg får den nye Høxbro bog i julegave? Jeg har jo mere garn end jeg har plads til...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom vistnok til at købe den nye Høxbro bog bare en lillebitte smule....
      Har faktisk fået solgt nogle af dem jeg havde liggende, så der var tilladelige penge til nyindkøb. Jeg er helt vild med hendes log cabin tæppe, men det bliver svært at lave sådan et udelukkende i rester...
      Jeg gider heldigvis godt hækle, og kan HELDIGVIS leve med de fejl der er på tæppet. Sandsynligvis er der ingen andre der nogensinde ser dem ;-)

      Slet
  2. Imponerende med er stort hekla teppe! Jeg har kun ett på samvittigheten, og det har jeg beholdt selv.
    En fin presang å få, mye garn og mye omtanke!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. De blev også glade for det.
      Det var Emma, der i sommer kom til at sige at hun ønskede sig sådan et tæppe. Selvfølgelig skulle hun have et!

      Slet
  3. Dejligt tæppe, og godt der røg noget lagergarn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var efterhånden meget, meget tiltrængt!
      Og det er langtfra det sisdte tæppe fra min hånd.

      Slet
  4. Flot tæppe - og rigtig dumt med den tennisalbue. Jeg føler med dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har simpelthen SÅ ondt af mig selv!!!!

      Slet
  5. Hvor er det fint - jeg gider bare ikke hækle ... laver restetæpper i dominostrik i stedet for - det virker heldigvis også fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dominostrik er som skabt til rester. Jeg vil bare hellere hækle end alle de vendepinde ;-)

      Slet
  6. Et fint teppe du viser frem! Lekkert med hjerter i rødt og lilla. Veldig kjekt å få brukt litt av restegarnet :) Med strikking av småplagg har jeg også fått brukt litt av mitt, og det er godt for samvittigheten ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og når man så har brugt lidt af resterne må man godt købe nyt garn.
      Masser af nyt garn!!!!!

      Slet
  7. Jeg er SÅ vild med dit tæppe og brug af garnrester!!! Kanten bliver jeg muligvis nok nødt til at kopier når jeg kommer så langt med mit eget tæppe ;-). Selvfølgelig må man købe nyt garn hvis man har brugt resterne! Det duer slet ikke når lageret er halvtomt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Risikoen for et halvtomt lager er nu heldigvis ikke overhængende..... - i hvert fald ikke foreløbig.
      Kanten er nem nok, men opskriften er lidt 'hjemmestrikket'.
      Jeg kan prøve at lave en forklaring ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...