mandag den 13. april 2015

Tom Donovan igenigen og lidt derudover



Vi har brugt den forgangne weekend særdeles fornuftigt.

Fredag var vi på Sig Hotel /(nær Varde) for at høre Tom Donovan. For Gud ved hvilken gang efterhånden, og vi glæder os allerede til næste gang!


Jeg har lagt to film på youtube, brudstykker af "Will the circle be unbroken" og "Whiskey in the jar".

Lagt dem der, fordi de er monsterfortunge til en blogside.
Billedkvaliteten er elendig, men lyden er særdeles god. Lyt og nyd!

Især jer fra "fu***ng devil's island", som vist aldrig får chancen for at høre ham live i hjemlandet.
Han kan til gengæld høres på næsten alle festivaler og pub'er i det jydske og fynske året rundt.



Han underholder, fortæller platte (og af og til uplatte) vittigheder (om Paddy irishman, Paddy englishman, Paddy german og Paddy danishman), spiller næsten guddommeligt på guitaren, turnerer og returnerer tilråb (denne gang lykkedes det en publikummer at afsløre en pointe - ikke noget problem for TD, han fik lynhurtigt lige drejet vitsen 17 grader, så den stadig var morsom og uventet).
Han er totalt uforstyrrelig af snak, uro, fortsætter totalt uanfægtet.

Vi har oplevet ham underholde en hel sportshal, har oplevet ham frilufts i noget nær stormvejr, så ham på Brundby Rockhotel (Samsø), men det allerbedste er nu de små bitte koncerter, som i fredags hvor der ialt var 50 betalende gæster.





Han kender og genkender os efterhånden, det forøger absolut kun hyggen ved at høre ham.

Hans repertoire er ubeskriveligt, det spænder fra hans egne meget smukke ballader, over alverdens irske sange til vist alle melodier der er indspillet siden begyndelsen af tresserne.



Allerførste gang vi hørte ham (det er 10 år siden) gav han et stort medley af Donovansange "My cousin Donovan", så jeg gamle Donovantilhænger var fuldstændig solgt.



I fredags spillede han bl.a. "Me and Bobby McGee" (jeg elsker den sang!), "Wild thing" (gammelt Troggsnummer, fra ca 1968), "Mellow Yellow", "Cockles and mussels", "House of rising sun" og og og - jeg overvejede at tage blyant og papir med næste gang skrive numrene ned, for det er aldrig til at huske dem bagefter!



Hans vittigheder.... 
- har I nogensinde tænkt over at i tidligere tider skulle en mand først fjerne trussen for at se en kvindes bag - nu skal han fjerne bagen for at se trussen (TD bruger en del tid på at stemme og omtale sin G-streng)
- Vidste I at Beatles har skrevet en sang til det danske fodboldhold? Den hedder "yesterday"...
- Irerne opfandt sækkepiben og gav den til skotterne. Så var irerne fri for at høre på den.


Hør meget mere - søg "Tom Donovan" på youtube.com.






Lørdag var vi til træf, mens vejret endnu var skønt.


7 hvide bamser (med deres mennesker) mødtes i en hundskov ved Fredericia.



Herunder det eneste billede hvor det lykkedes mig at fange alle 7 på én gang (takket være en pyt med mudret vand). 
At få dem til at stille sig fotogent an er ren illusion - glem det!. 



Vores Niki er den ene af de to foroven til venstre, den højre af dem - øh, tror vi nok!

Hundene havde lettere ved at identificere deres ejere end den anden vej omkring.




På billedet herunder er Niki (vandskrækkeren) helt sikkert ikke med.
Men efter den 'vandpyt' var det slut med det hvide, pæne udseende på de fleste.






Helene og Tibo var med deres forældre på påskevisit. De bliver så store, de unger!








Når jeg sådan er omkring finder jeg ofte lige en detalje, et stykke tøj eller andet, der skal huskes. Så er jeg rigtig glad for mit mobile kamera ;-)


Som det her mønster. Det kunne rigtig godt transformeres til strik.




Eller hvad med den her kombination af farver og mønstre på en trøje. Bare så fint.








4 kommentarer:

  1. Du er sandelig vendt stærkt tilbage :-D
    Du må alligevel have savnet blogland, mon ikke? Dejligt at se dig igen, i hvert fald!
    Tom Donovan kender jeg kun af navn, men han lyder underholdende - og så var det godt, at hundene kunne kende deres herrer, når det omvendte ikke var tilfældet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, jeg er her skam stadig, men har nok bare brug for at skære lidt ned på kadencen i indlæggene.
      Mit store problem er måske min aldeles manglende evne til at begrænse mig.....

      Slet
  2. Åhh så skønne billeder af vamse-bamserne, børnebørn og mønstre. Indlæg med musik til. Ikke så ringe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kamera og god musik.
      Kan man ønske sig bedre?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...