søndag den 1. februar 2015

Slagerparade


Nuvel, vi drog ikke til slagerparade på Kongeåkroen i går for den kulinariske oplevelses skyld. 
Menuen kunne ikke være mere traditionel: Tarteletter, oksesteg og is.....




Men tarteletterne og isen virkede hjemmelavede, oksestegen var mør og alt smagte godt, omend det ene lille stykke kød vi fik serveret virkede lidt snoldet.

Der var suppestegogismusik til maden, leveret af Turtelduoen og det gjorde de godt. 
Faktisk spillede de 3 stive klokketimer, uden pause og uden gentagelser, inden selve slagerparaden gik i gang.

Velspillende, stort repertoire og gode til at få sat gang i publikum.
Der blev både danset og sunget med til den helt store guldmedalje.


Selve slagerparaden var det hele værd. Stjernerne var veloplagte, dygtige og super professionelle.


Vi fik skam både Landsbyens gadekær, Veras vinterven, Jeg er på vej til Herstedvester, Angelique og en hel masse af alle de andre numre, vi kender så godt. 
Og der blev sunget med!


Jeg er i løbet af de senere år blevet vild med Dario Campeotto (som forresten fylder 76 år i dag!). 
Han synger fantastisk!


Han gav os et helt fantastisk Kim Larsen nummer. 
Det nummer kan slet ikke beskrives, det skal ses. 



Det var vel nærmest en intimkoncert - vi var lige omkring 120 betalende, spisende og lyttende gæster.

Videoen herunder beskriver det lidt.





Nils ventede trofast, først på autografer, derefter på at få taget det her billede:




Det så Peter Vesth, og så ville han også have taget et billede (med Nils som fotograf):


4 kommentarer:

  1. I har da vist haft en hyggelig aften - og Nils en minderig :-)
    Jeg vil nok give dig ret i, at der sikkert ikke har været spekuleret vildt meget over den menu ... min mor fejrede i øvrigt sin 70-års fødselsdag på Kongeåkroen. Jeg husker det sm en hyggelig weekend med udmærket mad, selv om jeg dog ikke kan huske, hvad vi fik.

    SvarSlet
    Svar
    1. De laver skam udmærket mad. Hver onsdag er der fuldt hus til stegt flæsk ad libitum, og de dage er man bestemt ikke nødt til at gå sulten fra bordet.
      Lørdagens menu passede nu meget godt til netop en dansk slagerparade ;-)

      Slet
  2. En helt igennem ukompliceret og hyggelig spise/koncertoplevelse for alle. Dejlige billeder...især Kim Campeotto!
    Det er langtidsholdbare entertainere. Mindes en tur til koncert med Keld og the Donkeys i.... 1967-68?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sagtens passe med 67/68. Det var lige deromkring Landsbyens Gadekær kom frem.
      Ak ja, det ku' ha' været i går, så unge som vi (stadig) er.
      Jeg boede i det nu meget mondæne område nord for København dengang. I de kredse var Dansktop bestemt ikke noget man hørte. Det var lav lavstatus!
      Alligevel kan jeg stort set alle teksterne udenad i dag. Noget må være gået galt undervejs....

      Og jeg æææælsker at synge med sådan en aften.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...