torsdag den 22. januar 2015

Nu med opdatering.......................................................... Jeg er et meget tålmodigt menneske. Jeg er et meget tålmodigt menneske. Jeg er et meget tålmodigt menneske. Jeg er.....


Ta'r lige opdateringen først, den er nemlig helt god:

En rar dame fra Bilka Esbjerg ringede og fortalte at ovnen intet fejler - den er bare ualmindelig ulogisk at betjene....
Så ulogisk, at Elektroluxkundeservicemanden jo altså også mente at den havde en fejl.

Efter lidt snakken frem og tilbage får jeg (formentlig i morgen) tilsendt et gavekort på beløbet, fordi hun syntes det ville tage for lang tid at give mig pengene via bankoverførsel.

Så alt er endt lykkeligt (og jeg har slettet den klageskrivelse jeg var i fuld gang med).

Næste combiovn bliver gennemtjekket for innovativ brugervenlighed. Den får vi fingre i i næste uge. Har ikke tid før, der skal nemlig laves lagkage til 3 årigt barnebarn nu og indtil søndag morgen, hvor vi vender snuden mod Vanløse.



På vores "afløsningsjuleaftensdag" stod bl.a. mikrobølge/combiovnen af, efter at have tjent os trofast i temmelig mange år. Fred være med den.

D. 21. december susede vi i Bilka (i Kolding) og købte en anden, en Elektrolux, som så ud til at kunne opfylde vores behov. 
Den var rigtig fin, men fyldte godt nok en del mere end den gamle.
Betjeningspanelet var lidt russisklatin, men en kopi af en side fra brugsanvisningen i en plasticlomme, anbragt under ovnen løste det problem.


Den holdt nøjagtig 14 dage, så virkede betjeningspanelet ikke.
Det gjorde jeg heller ikke, så der gik yderligere nogle uger før vi (i går) transporterede uhyret til Bilka i Kolding for at få den ombyttet.

Ingen problemer, vi fik fluks en anden combiovn magen til......



Den var HELT magen til, da jeg sluttede den til. 
H E L T  magen til...........................

Betjeningspanelet virkede ikke.
(Og nej, det var ikke den samme. Vareindlevering og -udlevering foregår flere km fra hinanden i Kolding - og vi havde heller ikke papkassen med).


Nu er jeg jo et fredeligt og ualmindelig tålmodigt menneske, så det lykkedes mig at lyde nogenlunde høflig, da jeg ringede til Elektrolux's kundeservice for at høre om der var noget, jeg havde misforstået.
Det var der ikke, sagde medarbejderen. Der var fejl på ovnen, så jeg måtte ulejlige mig til Bilka for endnu en ombytning, og han var meget ked af det osv osv. Han var nu meget sød at snakke med, og var da virklig meget ked af at høre at jeg denne gang ikke ønskede endnu en Elektrolux combiovn.




Vi bor uden for Lars Tyndskids områder og har altid langt til Bilka. Så da manden havde et ærinde i Esbjerg (han mente vi trængte til endnu en bil)(jo, det mente han virkelig), blev vi enige om at vi da bare kunne ombytte ovnen der. 

Bilka er vel Bilka, er det ikke?




Jeg ved ikke, om Esbjergensere gennemgående er mere uhæderlige eller bare dummere end resten af Danmarks befolkning. Det har jeg aldrig haft grund til at fundere over.
Men noget tyder på at Bilka mener det.

De kunne godt tage imod ovnen, men ikke behandle noget som helst før deres testpersoner havde afprøvet om der nu virkelig også er fejl på ovnen! - 
Og havde jeg virkelig ikke fået navnet på en person hos Elektrolux, der havde sagt at jeg bare kunne få den ombyttet?
Så om nogle dage vil jeg få besked på om jeg kan få den ombyttet..........



Det kan godt være Bilka er billigst.
Men det er ikke billigt for os at skulle ligge og køre rutekørsel adskillige gange på grund af en ualmindelig dårlig kundebetjening.

Jeg overvejer ligefrem at klage. Men forventer på den anden side ikke at få noget som helst ud af det, så jeg ved ikke om jeg gider.....




Jeg trænger til at se på noget pænt:








8 kommentarer:

  1. Milde himmel.... Murphys lov slår til igen...
    Jeg tror, liiiige jeg scroller hen til blomsterbillederne igen!!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er gode, ikke?
      Der er ikke mange måneder til alting ser sådan ud igen :-D

      Slet
  2. Hold nu op et cirkus I har med den ovn. Jeg ville lave en skriftlig klage til Bilka. Det kan ikke være rigtig at man behandler sine kunder sådan. Du kan altid for en undskyldning

    SvarSlet
    Svar
    1. Som jeg har skrevet i opdateringen er det hele endt i idel lykke.
      Jeg er i hvert fald glad for løsningen

      Slet
  3. DU.SKAL.KLAGE!!!
    Du er god til at formulere dig, så du vil få noget ud af en klage, vil jeg tro.
    Så klag. Eller tru med forbrugerankenævnet. Det har de respekt for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jo.
      Hvis ikke vi havde fået så god en løsning i dag, havde jeg klaget.
      Men jeg vælger at sidde over denne gang. Der skal s'mænd nok komme en anden lejlighed.

      Slet
  4. Synes også, du skal klage. Faktisk mener jeg, at det ikke lige er Bilkas stil at gøre knuder med den slags. Jeg er ikke den store Bilka-tilhænger, men lige præcis når det har drejet sig om klager, har jeg altid haft indtryk af, at deres politik bare var: "Giv kunden ret. Alt andet tager for lang tid". Måske har de ændret praksis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med klage- og ombytningsmulighederne er noget af det der er godt ved Bilka. Men vi kører aldrig mere til Esbjerg med sådan noget, Kolding var meget lettere at have med at gøre.
      Jeg troede bare ikke der var forskel på den slags fra butik til butik

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...