torsdag den 24. oktober 2013

Blærebetændelse

Gider I virkelig blive ved at høre om mit gamle pelsdyr?

Som engang var så lille og nuttet...


Dagens opkald fra dyrlægen var at urinen var fuld af colibakterier (blærebetændelse), og at han skulle sættes på en grundig kur (10 dage mod normalt 5) med antibiotika.
Det var den gode nyhed (???? - !)

Den trælse nyhed er at årsagen til blærebetændelsen er uklar. 
Det kan være nyrerne der ikke har det godt (men ikke helt skidt endnu) eller det kan være skjoldbruskkirtelen der er i udu.

Det skal afklares ved en yderligere undersøgelse af den allerede foretagne blodprøve. Den undersøgelse får vi svar i morgen eller på mandag.


Nogen, der kender et brugt pengeskab med plads til en sovende hund? 
Det her lyder dyrt!
Heldigvis er han sygeforsikret, den forsikring skal vi i gang med at kigge på.



I morgen skal vi til kreativ messe. 
Men vi køber ikke ståluld til at strikke et pengeskab af. Min albue, I ved.....



7 kommentarer:

  1. Jo vi gider godt høre, hvordan din hund har det. jeg skal også på messe i morgen, men først om middag. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kører om et øjeblik.
      Måske ses vi - men så er det jo spændende, om vi genkender hinanden!

      Slet
  2. Er lige kommet hjem fra den kreative messe, og jeg gider bestemt godt høre om din hund. Mon det også er sådan med mennesker? - at der er anden grund til blærebetændelse, mener jeg. Jeg troede egentlig, at man "bare" kunen have blærebetændelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor ærgerligt at jeg ikke mødte dig i Fredericia!
      Jeg er lidt på gyngende grund mht. blærebetændelsesteorier. Den opstår på grund af bakterier i blæren. Bakterier, som vi normalt selv kan bekæmpe og holde nede (bl.a. ved at huske at tømme blæren godt hver gang), men som kan tage overhånd hvis enten produktionen af bakterier er for stor, eller immunforsvaret er i udu af den ene eller den anden grund.
      Hvis et menneske får den ene blærebetændelse efter den anden mener jeg også man kører skytset i gang for at finde en underliggende årsag.

      Slet
  3. Hundehvalpe er altså ikke til at stå for. Han er en rigtig lille uldtot :)
    Vi vil gerne høre om "dit gamle pelsdyr", det er jo lige præcis det der rører sig hos dig.
    Rigtig hyggeligt at hilse på dig på messen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde.
      Han er stadig en uldtot, bare lidt større nu.
      Mekanikerstyrmanden plejer at sige at så længe vi har ham, behøver vi ikke have twist til at tørre hænderne i.
      Jeg siger at så længe behøver vi ikke købe spindefibre!

      Slet
  4. Følger da absolut spændt med, der er intet værre end bekymring for et bette kræ, for de har jo kun os til at sørge for dem <3

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...