søndag den 16. november 2014

Los eller genbrug?


Vi har været seriøse, fornuftige, kedelige og effektive.

Ikke ud over alle grænser, vi er jo trods alt os ;-)



Vi har ryddet op! 
Resultatet kan ikke ses af andre end os selv, men det er nu også det vigtigste at vi selv kan se det, ikk'?


Billede fra en genbrugsbutik engang.
Svært at gå forbi, når man er mig!
Men jeg købte det ikke, nøjedes med et fotografi.


Jeg har sorteret bøger, og adskillige poser med fejlkøb, forældede og på anden vis uinteressante (uinteressante for os - forhåbentlig interessante for andre) bøger er afleveret til genbrug.
Adskillige større og mindre køkkengadgets er røget samme vej.



Jo, selvfølgelig er der røget noget af sted, som vi måske kunne have lavet lidt kroner af ved privat salg.

Måske.

Jeg har det nu helt fint med at aflevere sådan noget og få det ud af verden på én gang. 
Det tager tid at sælge dimserier. Tid, hvor man ikke er fri af skidtet/værdigenstandene, og hvor det stadig står og fylder umotiveret. 



Aftensmaden er nem. 
Opvarmning af gårsdagens kyllingeret, som var uovertruffen. 
En forholdsvis frisk ugebladsopskrift, præmieret som "ugens opskrift". 

Den kan findes her, der var dog i ugebladsopskriften tilføjet en skiveskåret banan.

Kan stærkt anbefales!



8 kommentarer:

  1. Vi har også gang i sådan en sorteringsdille... Der er noget tilfredsstillende ved, at gammelt ragelse kan omdannes til godt grej hos andre! Når ting, bøger mm. har stået ubenyttet hen i laaaaang tid er det vist passende at forflytte det til genbrugsen. Det er vist også kun os der kan se det her... jeg kan se hylderne i reolen nu....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan 'kun' se alle de andre steder, der lå bøger. Bøger, der nu er flyttet ind på hylderne.
      Jeg har læst for lidt de sidste år, det skal der ændres på!

      Slet
  2. Hos os er det også kun os selv, der kan se, at vi får ryddet ud, men det gør ikke spor. Hvis andre kunne se det, ville det være et tegn på, at der har været ALT for meget ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har helt sikkert alt, ALT for meget.
      For god plads er ikke altid af det gode, især ikke til to samlere som os.
      På den anden side har vi altid noget at tage os til - vi kan bare rydde op og kassere.....

      Slet
  3. Jeg kan følge dig i processen, det skal ud, vi afleverer også alt til genbrug. Dejligt når det er ude af huset. Det tager for lang tid, hvis det skal sælges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nogle enkelte ting, jeg vil forsøge at sælge. Men hvis ingen ret hurtigt bider på, ryger de ting også til genbrug.

      Slet
  4. Av av av :) . Der blev min samvittighed ramt hårdt. Nøj hvor jeg burde følge jeres eksempel og få ryddet op i forskellige hjørner, da der er overfyldt i det bette Tullehus. Det bliver så ikke lige nu.....hop...... kæmpe overspringshandling, igen. Der skal rokkes på livet løs, for der er overflod af uld mange steder i hytten og så skal jeg jo også liiiiige lære at tøjle angoraulden.
    Tillykke med dåben af barnebarnet og god dag til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overspringshandlinger hører til en af mine absolutte spidskompetencer!
      Rok du endelig, rodet løber ingen steder. Det ved jeg af erfaring....
      Også god dag til dig og dine.
      En barnedåb er en smuk ting!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...