fredag den 2. august 2013

Moder er i køkkenet, nu skal hun traktere - med koldskål


Moder er i køkkenet, javist.

Fordi det er det rum, hvor luften står mindst stille.

Vi har lige sat nogle portioner af "husets koldskål" til livs.
Vores koldskål smager godt (synes vi selv) og er eventyrlig nem og hurtig at lave (og så bliver den jo ikke ringere af at det er en opskrift, vi selv har udviklet):


Hos jeres sædvanlige fødevaredealer indkøbes


  • 1 l kærnemælk, 1 l surmælksprodukt

  • 1 dl sukker

  • 2 tsk vaniljesukker



 Alle fire dele hældes sammen i en tilstrækkelig stor beholder


røres godt sammen og serveres ad libitum


med kammerjunkere - osse ad libitum.


Kan I holde varmen derude????





7 kommentarer:

  1. Uhhmmm....ser lækkert ud og ja.
    Ingen problemer med at holde varmen.
    Det er liiige i overkanten til mig, men vil ikke beklage mig, da mange nyder det og det skal de bestemt have lov til.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg brydermig heller ikke om at beklage mig, men må indrømme at jeg foretrækker at holde mig inde i disse dage.
      Er ikke så god til megen varme.
      Men når aftenen falder på, sniger jeg mig ud og vander!

      Slet
    2. Jeg har sendt dig en mail...håber jeg da. Mon du har modtaget den?

      Slet
  2. Tak for opskrift. Min er med æggeblommer - og jeg er ikke salmonellaforskrækket, så de er ikke pasteuriserede - det synes jeg nemlig også smager rigtig godt, men det er altid godt med variationer over temaet :-)
    Jotak, vi kan godt holde varmen - her i Sverige har vi 'kun' været oppe på 26° grader i dag, så det har faktisk været udholdeligt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er principielt heller ikke salmonellaforskrækket.
      Men er alligevel storforbruger af de salmonellafri æg, til (ukogt) kagefyld (med fløde).
      Der tør jeg slet ikke bruge andet!

      Slet
  3. Jeps - vi kunne holde varmen!! Arbejdede i haven det meste af dagen: lægning af fliser og etablering af højbed. Pu ha, det var varmt.
    Kunne godt have brugt en skål koldskål undervejs :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du mildeste kineser, en energi!!!!
      - Har du ikke lyst at besøge mig en gang, gerne nogle dage? Jeg kunne bestemt godt bruge sådan en flid i min have ;)
      Så skal du få al den koldskål, du har lyst til!!!!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...