tirsdag den 18. december 2012

Ro på matriklen og tunmousse

Jeg havde lavet tunmousse til lørdagens frokost med afkommet. 
Den vil jeg gerne dele, den var rigtig god og let at lave:


2 dåser tun i vand eller olie - jeg havde én af hver stående 
200 g Philadelfia fløde ost 
1 spsk citron 
1  avocado, moset eller i små tern 
Salt og peber efter  smag
  
Det hele blandes godt jeg brugte foodprocessoren og smages til med salt og peber, evt også med lidt karry.
Stilles i køleskabet.

Anrettes smukt, fx med salat, tomat, agurk, citron, rejer, æg eller hvad man nu kan finde på.


Der blev aldrig tid at tage billeder på den forskrækkelige lørdag, heller ikke af tunmoussen - så her er ét af datterens kat, der hilser på vores hund.

Hav gode sidste dage inden den varslede dommedag eller jul. 
Vi kommer kun til at opleve den ene af disse to dage - og jeg har købt masser af julegaver i sikker forvisning om at det bliver julen (og en forfærdelig masse flere dage), vi kommer til at opleve.

See you!


4 kommentarer:

  1. Tunmousse er godt - og sikkert en god ide med avocado i. Det vil jeg prøve.
    Dejligt stemningsbillede af den smukke kat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi smattede avocadoen helt ud. Jeg har en idé om at det måske også kunne være fint at beholde den som små grønne tern i moussen.
      Katten er herlig, men noget frustreret over at hunden er mere end ligeglad med den!

      Slet
  2. Uhhmmm... Det ser lækkert ud og jeg skal helt sikkert prøve det af en dag, med avocado i.
    Nåhhh, sådan en skøn kat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har lige lavet (og spist) en ny portion, denne gang med karry i. Det er bare guf!!!
      Og katten, den er bare noget af det flotteste, og sød er den også, især over for den 1-årige.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...