lørdag den 18. august 2012

Varmt!

Nogen sover ikke om natten, når det er varmt. Jeg sover som en skudt gris!
En medvirkende årsag til min glimrende nattesøvn er utvivlsomt at vi er så heldige at have soveværelset placeret i husets nordøstlige hjørne.
Det bliver aldrig varmet op af solen, er stort set altid behagelig køligt.

Men om dagen....... 
Mig og dagens varme har det slet ikke godt med hinanden! Jeg kan ikke foretage mig noget udendørs, og er også fortrukket fra mit sydvendte køkken. Der er for varmt!

Så jeg har parkeret mig i et af de køligere rum, hvor jeg er i fuld gang med at bestille noget. Må nok hellere snart slukke Putte her, det kan blive dyrt med alt den bestillen..

Men jeg glæder mig voldsomt til at gense denne her bog, som jeg har syet rigtig meget fra til mine egne børn, dengang den var helt nyudkommet.
Bogen er i de mellemliggende år forsvundet fra reolen (har været væk en del år, faktisk) - lånt ud?????????, men nu er jeg blevet enig med mig selv om at jeg ikke kan undvære den længere.


Jeg skal bruge skjortemønsteret på s. ca 7 til drengene, og jeg skal bruge et jakkemønster til en trøje i dominostrik til Helene.
1991: Skjorten i lillepiget udgave. Syet i joggingstof og med blondekrave 

Glæder mig vildt til at gense den! 
Og til at se den bog om Ib Spang Olsen, der lige sprang med ned i indkøbskurven.

Dengang i 80'erne og 90'erne syede (strikkede og hæklede) jeg stort set alting selv:
1980: Ældstebarnet i hjemmesyede bukser og sko fra bogen - Den strikkede bluse er naturligvis også egen produktion.

1986: 2½ kg nydiagnosticeret mongolbarn i hjemmesyet joggingtrøje med for lange ærmer. 
Jeg syede nyt til ham hver uge i starten!

1992: Datteren i dunflyverdragt (Syet 4 år tidligere til Nils). Dunene var fra egne gæs.
Mit duntøj er også hjemmeproduktion (syet 1982), et sykit fra det længst hedengangne
Dungården i Værløse/Måløv/deromkring et sted.
Åh jo, engang var jeg anderledes flittig end nu..
Jeg savner faktisk at turde kaste mig uforfærdet ud i alverdens projekter. 


4 kommentarer:

  1. Ej hvor er det sjovt.
    For et par dage siden bestilte jeg samme bog hjem og glæder mig til gensynet med den, da den netop også blev brugt flittigt til syning af tøj til mine unger.

    Og nu skal du være god ved dig selv. Synes bestemt du får rigtig meget lavet med dine hænder og har ofte beundret dig for det.

    Vil glæde mig til at se, hvad du får syet fremover.

    Melder mig også ind i klubben, som ikke kan klare varmen. Når det er værst, sidder jeg også i skyggen.

    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at høre fra dig!
      Det kan være, vi skal arrangere et hedebølgeblogtræf i et frysehus ;-D.

      Jeg håber, du har det godt, og at det ikke er for slemt at undvære dine hunde.
      Glæder mig til at høre fra dig igen!

      Slet
  2. Dun fra egne gæs! Der så jeg lige mig selv sidde med åben mund og glane ved tanken! Sejt...

    SvarSlet
  3. Der var også en gang, hvor jeg syede al familiens tøj, lige fra undertøj til flyverdragter. Jeg er sløjet meget af, hvad:det angår. I dag foregår det meste i tankerne. Der er så meget andet der også skal udforskes.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...